Saltar al contenido

COMUNICAT 110: Acció de protesta el diumenge 16 de febrer

febrero 4, 2020

 

El lema de la concentració serà ‘Ni un tren menys’

 

El passat 13 de gener es va inaugurar la variant de Vandellòs, després de 20 anys d’espera. Malgrat les promeses de millora del servei, l’arribada de la nova infraestructura no ha suposat cap avenç substancial, ans al contrari: s’han perdut freqüències i s’ha eliminat el servei d’Euromed (aconseguit el 2016). Només l’arribada d’un tren Avant ha intentat maquillar l’evident manca de respecte cap a la ciutadania de les Terres de l’Ebre. És per això que convoquem esta concentració, pensada inicialment per al mes de gener i que va haver de ser aplaçada amb motiu del temporal Glòria.

 

Dia: diumenge, 16 de febrer

Lloc: estació de l’Aldea / Hora: 11h

 

Davant de la provisionalitat d’estos nous horaris presentats ara fa tres setmanes, i que s’ajustaran a partir de l’1 de març, pensem que hem de mobilitzar-nos pels següents motius:

  1. No hi ha cap nova freqüència de regionals a l’R16: continuen sent 20 trajectes al dia entre Tortosa i Barcelona (10 per sentit) i amb franges horàries amb buits de fins a dos hores i quart a l’Aldea i Tortosa, que augmenten a sis hores a l’estació d’Ulldecona, que es queda amb les 8 freqüències de regionals que tenia. Tampoc l’R15 veu millorada la seua oferta de serveis i té buits de fins a 4 hores sense cap tren.
  2. Pel que fa a la connexió amb el País Valencià, des de l’Estació Central de l’Ebre (l’Aldea-Amposta-Tortosa) continua havent-hi el mateix número de trens, 20 al dia (10 per sentit): 4 regionals i 6 talgo.
  3. Amb la nova proposta d’horaris, cap tren no recupera el temps de trajecte del 2016, any en que es van començar a aplicar els horaris trampa que incorporen oficialment els retards. S’inaugura una infraestructura del segle XXI per a tindre horaris del segle XX.
  4. L’Estació Central passa de tindre 20 serveis al dia a tindre’n 17. Abans hi havia 10 regionals per sentit + 6 talgo per sentit + 4 euromed (només direcció nord) i ara hi ha els mateixos regionals, els mateixos talgo, s’han perdut els euromed i només s’hi suma un nou Avant.

 

Al respecte, reclamem:

  1. El retorn dels 4 Euromed o d’un servei similar en quant a temps de trajecte i preu del bitllet i que ens connecte amb Tarragona ciutat.

 

  1. Més connexions amb la LAV, ja siga amb llançaderes i/o amb noves freqüències Avant. Els trens llançadora haurien de ser des d’Ulldecona fins al Camp de Tarragona.

 

  1. Noves freqüències de regionals semidirectes en aquelles franges més buides i amb combois 449, que s’ha demostrat que oferixen un temps de trajecte competitiu i amb comfortabilitat.

 

  1. La recuperació dels horaris del 2016 en els regionals i la progressiva millora del seu temps de trajecte.

 

  1. Una millor connexió amb el nord del País Valencià, especialment amb el Maestrat.

 

  1. La sincronització dels horaris d’autobusos de les principals localitats del territori amb l’Estació Central de l’Ebre, en coordinació amb les parades dels diferents trens, sobretot dels talgo.

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: