Saltar al contenido.

COMUNICAT 101: DENUNCIEM LA PARÀLISI DE LA TAULA DE MOBILITAT I LA MANCA DE SERVEI A L’ESTACIÓ DE TORTOSA

mayo 3, 2018

Fa 10 mesos que es va constituir la Taula i no se’n veuen els efectes i en fa 3 que l’estació de Tortosa no pot oferir tots els serveis de venda de bitllets

 

 

El passat 6 de juliol es va crear la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, com a sucedani de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM). Des de llavors, que sapiguem, els seus membres s’han reunit només una vegada i no tenim constància de cap acord important per a la millora del transport públic a les nostres comarques.

 

En aquell moment ja vam presentar la corresponent queixa a través del Síndic de Greugues i vam denunciar públicament que les funcions d’un i altre ens (Taula i ATM) eren substancialment diferents i que amb esta decisió les Terres de l’Ebre no hi sortien pas guanyant en matèria de mobilitat. Vista l’evolució, sembla més una maniobra per desactivar la ciutadania que no pas una acció efectiva. En tot cas, la societat civil continua – de manera voluntària- treballant i lluitant per unes millores que no apareixen a l’agenda política dels nostres representants, els quals en tenen l’obligació en tant que càrrec públic al servei del poble.

 

L’aplicació del 155 ha mermat l’autonomia de la Generalitat, en som conscients i per això hem donat més temps de marge, però considerem que ja hem sigut massa comprensius –han passat deu mesos des de la constitució de la Taula- i si ara no reivindiquem el que ens pertoca correríem el perill de ser excessivament condescendents.

 

Hem perdut dos interlocutors importants: el conseller Rull, injustament empresonat, i el Delegat de Govern a l’Ebre, Pallarés, injustament destituït. Esta és una mancança destacada, però la resta de membres de la Taula de Mobilitat, on són? Hi són representats, entre d’altres, els quatre consells comarcals, els ajuntaments de Tortosa i Amposta, l’IDECE (a través del seu director, sr. Masdeu) i el director dels SSTT de Territori, sr. Suárez.

 

Hi ha molts representants polítics que podrien estar treballant, avançant faena, fent propostes, tenint a punt solucions, fent reunions amb representants socioeconòmics i socials del territori per bastir una estratègia conjunta i mirar de fer-la possible quan tornés a haver-hi Govern. No ens consta cap acord pres per la taula en estos 10 mesos, ni ningú s’ha adreçat a nosaltres, com a plataforma, per articular cap lluita comuna, informar o coordinar. Es preveu que este 2018 puga enllestir-se, per fi, la doble via Vandellòs-TGN. Hauríem d’estar fent propostes com a territori: horaris, freqüències, tarifes, térmens de la continuïtat de l’Euromed, etc.

 

Paral·lelament, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua tenint certa activitat, només cal entrar al seu web per veure que va licitant obres i fent actuacions: licitacions, adjudicació d’obres, gestió de l’aigua, etc. Ens preguntem per què les relacionades amb els trens de l’Ebre no es tiren endavant o ni tansols es tracten. Especialment destacat és l’acord pres pel Departament, a través del Secretari General, Ricard Font, amb els ajuntaments de Tarragona, Reus, Cambrils, Salou i Vila-seca per impulsar les infraestructures estratègiques del Camp de Tarragona (adjuntem link de la nota de premsa al final del text), signat el 19 d’abril. I també estava vigent l’article 155 quan a finals de desembre de l’any passat l’ATM de Tarragona va decidir congelar les tarifes per al 2018. L’activitat del Departament continua, malgrat les dificultats, però a l’Ebre sembla que no arriba. Falta voluntat política del mateix Departamen i, sobretot, dels representants ebrencs que haurien de representar-nos.

 

D’altra banda, tampoc no hem sentit que cap membre de la Taula de Mobilitat s’haja queixat del deficient servei que oferix l’estació de Tortosa des del gener. I és que des de fa més de tres mesos a la taquilla d’esta estació no es poden comprar bitllets de llarg recorregut (Euromed, talgo, etc) i tampoc no es poden pagar les compres en tarjeta de crèdit (ja siga llarg recorregut o regionals). Segons ha pogut saber la plataforma es tracta d’un ordinador que s’ha espatllat i no s’ha reparat. Un problema informàtic no hauria de tardar tant de temps a solucionar-se, especialment tenint en compte la importància de l’estació i de la ciutat a la que dóna servei. Exigim la ràpida solució d’este problema que afecta tant a treballadors com a usuaris i lamentem que Renfe estiga dixant morir una estació vital per al territori. Cal que els representants polítics agafen cartes en l’assumpte, ja siga a nivell individual o a través de la Taula de Mobilitat, que hauria de vetlar per esta mena de situacions.

 

Nota premsa Territori sobre millores al Camp de Tarragona

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: