Skip to content

COMUNICAT 97. QUE L’EUROMED OFERISCA UN SERVEI COMPLET I PERMANENT

junio 7, 2017

Una vintena de persones es desplacen en tren fins a Castelló en un viatge reivindicatiu que reclama que des de l’Ebre també es puga viatjar cap al sud amb Euromed

 

Sota el lema ‘Volem pagar’ una cinquantena de manifestants s’han concentrat a l’estació central de les Terres de l’Ebre Sud, la de l’Aldea-Amposta-Tortosa, per reclamar poder viatjar amb Euromed cap al País Valencià, una possibilitat que a dia d’avui Renfe no permet.

Els manifestants han mostrat el seu rebuig a este fet inverossímil que fa que des de les Terres de l’Ebre es puga fer servir l’Euromed en direcció nord però no cap al sud. “No és un problema tècnic, el tren ja s’atura, ni tampoc de pressupost, ja que estem disposats a pagar el que el bitllet coste i no demanem cap tracte tarifari especial, és simplement una qüestió de manca absoluta de voluntat política, tan trist com això”.

Els assistents a l’acte s’han concentrat a l’andana just en el moment en què l’euromed de les 9.30h s’aturava provinent de Barcelona, amb els diputats participants ja a bord. D’aquestes persones concentrades, una vintena, han accedit al tren al crit de ‘Volem pagar’. En esta ocasió, els interventors ens han permès accedir al tren amb normallitat i, a més, en cap moment del recorregut no ens han demanat el bitllet. I és que els participants en l’acció han hagut de comprar-se el bitllet entre Tarragona i Castelló davant la impossibilitat de fer-ho des de l’Aldea mateix perquè Renfe no permet esta opció. Així, han acabat pagant més del trajecte realment fet. “Quan diem ‘Volem pagar’, este dient que volem usar el transport públic, que volem pujar al tren legalment i pagar pel trajecte fet, ni més ni menys. Demanem, simplement, que un tren que ja s’atura a l’estació, admeta passatgers per dirigir-se a la següent parada cap al sud”. El problema, però, no és només econòmic, ja que avui, en tractar-se d’un acte reivindicatiu amb nombrós seguiment d’activistes i representants polítics i la presència dels mitjans de comunicació, els interventors han fet la vista grossa i han permés els manifestants accedir al tren, però habitualment, els mateixos revisors fiquen molts problemes als ciutadans de l’Ebre que volen pujar al tren per desplaçar-se cap a Castelló o València, al·legant que, pel que fa al sud, “esta és només una estació de baixada, no de pujada”, encara que hagen comprat un bitllet des de Tarragona. S’han donat situacions límit denunciades per usuaris a esta plataforma en què no s’ha deixat pujar els viatgers o que han hagut de discutir perquè els deixessen fer-ho. Així, pel que fa a la connexió amb el País Valencià, l’Euromed acaba passant de llarg de les Terres de l’Ebre a efectes reals, tot i aturar-s’hi.

Membres i portaveus de la PTD, amb lo bitllet que han hagut de comprar entre Tarragona i Castelló. Foto: Agència Catalana de Notícies

No demanem cap nova aturada ni cap tracte tarifari especial, sinó simplement que, pagant el preu comercial que corresponga i s’estipule, se’ns permeta pujar a un tren que ja a dia d’avui s’atura a la nostra l’estació central, per així continuar el viatge cap al sud i a la inversa, perquè tampoc els usuaris de València o Castelló poden comprar bitllets per vindre cap a l’Ebre amb Euromed, sí en canvi cap a Tarragona i Barcelona, passant de llarg de les Terres de l’Ebre a efectes reals, malgrat fer-hi parada. El viatge reivindicatiu s’ha desenvolupat amb tota normalitat, els activistes i representants polítics han arribat sense incidències fins a l’estació de Castelló (a les 10.18h), des d’on a les 10.50h han agafat un talgo de tornada, direcció Terres de l’Ebre (11.55h), Tarragona i Barcelona.

Estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa

Antecedents:

L’euromed fa vint anys que està en funcionament unint València (o Alacant) amb Barcelona pel Corredor Mediterrani i feia vint anys que passava de llarg de les Terres de l’Ebre, de manera que entre Castelló i Tarragona no hi havia cap parada (són uns 200km) i quan, a més, entre cada aturada hi ha habitualment 100km (Alacant-València-Castelló / Tarragona-Barcelona).

 

Des del novembre passat, gràcies en gran part a la lluita ciutadana cívica i sostinguda en el temps, dels 16 euromed que passen per l’estació de l’Aldea-Tortosa-Amposta se n’aturen 8, però l’oferta encara està mancada i només et permeten viatjar per territori català, és a dir, de l’Ebre cap a Tarragona i Barcelona i viceversa.

 

L’explicació que es dóna, tant des de Renfe com des de la Generalitat de Catalunya, de que l’Euromed a l’Ebre és un servei temporal mentre no s’acaben les obres de la variant de Vandellòs-Tarragona i per pal·liar les mancances dels rodalies i regionals, responem dient que les Terres de l’Ebre mereixem una estació central per a trens d’alta velocitat, tant per criteris de població, com de pes polític i històric, com d’equidistància (perquè, així, hi ha una parada cada 100km, apròximadament), que exigim que l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa siga comercial a tots els efectes, de connexions i freqüències, com qualsevol altra estació del Corredor Mediterrani, i que hi ha moltes altres estacions d’AVE, per exemple, que no són capital de província (una altra excusa que se’ns dóna), amb molta menys incidència en quant a número d’habitants, i que sí disposen d’aturada (Tardienta, Calatayud, Puente Genil, etc).

 

Seguirem lluitant per allò que és just, que és poder pujar a un tren per viatjar a l’estació següent. El que no és de rebut és que la ciutadania hage de reivindicar allò que és de sentit comú. Reclamem, simplement, normalitat i que l’Euromed oferisca un servei complet i permanent, que siga un tren que ha arribat per a quedar-se, a tots els efectes.

Estació de Castelló

_______________________________________

Representants polítics que han fet el viatge reivindicatiu:

Diputats al Parlament de Catalunya: Ferran Civit (ERC, JxSí), Sergi Saladié (CUP), Carles Castillo (PSC), Carles Prats (Demòcrates, JxS) i Francisco Javier Domínguez (C’s).

 

Altres representants: Dani Andreu (ERC, president del Consell Comarcal del Baix Ebre i alcalde de l’Aldea), Carme Navarro (ERC, presidenta del Consell Comarcal del Montsià, Gemma Carim (PDeCAT, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre), Miquel Aubà (Senador ERC), Jordi Gaseni (alcalde de l’Ametlla de Mar i vicepresident de l’AMI), Teresa Esmel (PSC, alcaldessa de Godall), així com representants dels sectors socioeconòmics, com el portaveu de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril a Tarragona, Carlos Montejano, i els secretaris generals de CCOO i UGT a les Terres de l’Ebre, Josep Casadó i Valentí Marín.

 

Així mateix, també s’han desplaçat fins a l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa per donar suport a l’acció, tot i no poder viatjar fins a Castelló, Enric Roig (PSC, regidor de Tortosa i vicepresident del Consell del Baix Ebre), Cristina Bel (regidora de Movem Tortosa), Adam Tomàs (ERC, alcalde d’Amposta), Mònica Sales (Presidenta PDeCAT a l’Ebre), Josep Maria Franquet (president del Consell Econòmic i Social), Maria Beltran (PSC, alcadessa de Tivenys) i representants del sindicat USOC.

[demanem disculpes si ens deixem algú, estos són tots els noms que nosaltres hem pogut comprovar]

Així mateix, han donat suport a l’acció tot i no assistir-hi: Compromís, Catalunya Sí Que Es Pot, ANC Terres de l’Ebre i Òmnium Cultural Ebre.

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: