Skip to content

COMUNICAT 90. ACCIÓ DE PROTESTA CONTUNDENT PER EXIGIR MILLORES A L’R15

febrero 27, 2017

cartell_4_marc%cc%a7_01

Amb el lema #MaltractatsR15, este dissabte dia 4 de març la Plataforma convoca la ciutadania i els representants de sectors socioeconòmics i polítics a una concentració de protesta a les 10.30h a l’estació de Móra la Nova per reclamar millores a la línia R15.

 

Després de 4 anys de lluita, a l’R15 s’han aconseguit les següents fites:

  • Manteniment de dos serveis diaris que conecten la Ribera d’Ebre amb l’Aragó i que renfe volia eliminar el 2013 (comunicat 6).
  • Rebaixa de tarifes (en vigor des de l’1 de gener de 2016).
  • Allargament d’un servei ja existent perquè inicie i finalitze el seu recorregut a Riba-roja i no a Móra la Nova (el de les 11.35h direcció BCN i el de les 6.10h direcció Riba-roja).
  • Inversió de 13M€ per a eliminar les LTV.

 

Igualment, encara queden pendents diferents actuacions de millora, motiu pel quals s’organitza la protesta, això és:

  • Creació d’una nova freqüència matinal en direcció Barcelona (ara hi ha un buit de quatre hores entre les 8.12h i les 12.11h, des de Móra la Nova).
  • Eliminació dels nous horaris que oficialitzen els retards (fins a 150 minuts al dia).
  • Creació de l’ATM de les Terres de l’Ebre perquè, entre d’altres, coordine entre elles les quatre operadores d’autobusos que oferixen servei al nord de l’Ebre (cinc al total del territori) i també les coordine amb el servei de tren. Cal treballar perquè l’estació de Móra la Nova esdevinga efectivament intermodal. (Recordem que la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, va aprovar una ressolució en este sentit el passat 14 de desembre. Demanem que es faça efectiva).
  • Reobertura de l’estació de Móra la Nova, com a central de les Terres de l’Ebre nord.
  • Renovació progressiva de la flota de combois.

    cartell_4_marc%cc%a7_02

 

Actualment la línia R15, que unix Barcelona amb Saragossa travessant el Priorat i la Ribera d’Ebre, és una de les principals vies que s’utilitzen per traslladar mercaderies des de la capital catalana cap a la resta d’Espanya. Uns convois que sovint acaben tornant, fent el trajecte a la inversa, per l’R14, la línia que s’endinsa a Catalunya per la demarcació de Lleida i arriba a Reus i Barcelona. En este sentit, la continuïtat de l’R15 podria perillar si el desboblament de l’R14 es planteja en térmens de substitució i no de complementació, ja que podria acabar passant que totes les mercaderies acabessen circulant per aquella. Este desdoblament provocaria que la línia que passa pel Priorat i la Ribera d’Ebre quedés pràcticament sense transport de mercaderies i amb un volum reduït de passatgers que en faria molt difícil la seua continuïtat (cal recordar, que per Móra la Nova hi passen uns 80 convois al dia, dels quals només 12 són de passatgers). Per tant, pensem que són dos línies que poden conviure, sempre i quan la millora d’una no supose l’abandonament de l’altra (el desmantellament de qualsevol infraestructura existent és sempre irreparable i al territori en tenim alguns exemples).

 

Volem posar en valor la importància d’una infraestructura ferroviària com la que ens ocupa, ja que si ara s’hagués de construir de cap i de nou tindria un cost de més 400M€. Per tant, és igual d’important treballar per les noves inversions com per mantindre les infraestructures ja existents, potenciant tots aquells projectes i iniciatives que vagen en la línia de la seua explotació i ús per a benefici de l’usuari (com seria el cas del projecte turístic d’El Caspolino).

 

Endemés, el manteniment de la infraestructura de l’R15 a nivell de mercaderies ens possibilita per créixer com a territori i facilita el desenvolupament econòmic de les comarques de l’Ebre. Tindre les infraestructures necessàries en bon estat causa un efecte crida per a una bona implantació industrial a la zona. És, per tant, de vital importància, mantindre esta línia com a estratègica dins del transport de mercaderies a Catalunya i l’Estat espanyol, perquè, a més, això ens assegura una viabilitat de la mateixa, viabilitat de la que, al cap i a la fi, en surten beneficiats també els usuaris.

 

 

 

 

 

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: