Skip to content

COMUNICAT 73. Recollida de firmes per a aconseguir l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a l’Ebre

octubre 4, 2016

La campanya s’adreçarà al Síndic de Greuges, la intervenció del qual en les altres dos ocasions anteriors ha servit la PTD per assolir bona part de les demandes presentades

L’ATM permetrà millorar les tarifes i les freqüències, la coordinació entre trens i autobusos i té caràcter executiu i vinculant. Ja funciona amb èxit a Tarragona, Barcelona, Girona i bona part de l’àrea de Lleida i la llei que les regula la va votar per unanimitat el Parlament de Catalunya el 2003

t-mobilitat-targeta

La Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD), en col·laboració amb les plataformes Trens Dignes de Lleida i Perquè no ens fotin el tren, de les Comarques Centrals, endega una nova campanya de recollida de firmes adreçada al Síndic de Greuges, que obrirà una causa específica per esta qüestió i que estarà recolzada per les signatures que les tres plataformes recollirem a partir d’avui. En esta ocasió, la demanda s’adreça directament a la Generalitat de Catalunya per reclamar quelcom que és competència seua: la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a l’Ebre-Priorat, a les Comarques Centrals i dels serveis que falten desenvolupar a l’àrea de Lleida; la redacció, revisió i aprovació del Pla Director d’estos tres territoris, i el desenvolupament total de Sistema de Gestió d’Integració Tarifària (SGIT), que ara és parcial i discrecional.

En este sentit, a les Terres de l’Ebre ens hem de felicitar pel fet d’haver començat a beneficiar-nos d’una petita implementació –no integral ni coordinada, però esperançadora- d’este sistema pel que fa al transport col·lectiu per carretera (autobusos), amb les targetes T10-120 que permeten unir algunes de les principals ciutats del territori a preus molts assequibles i amb major freqüències. Igualment, però, es tracta d’una aplicació parcial i no consensuada per tots els agents del territori i que s’aplica només als desplaçaments en autocar, però no a totes les operadores de les quatre comarques, amb els problemes que se’n deriven de coordinació i diferències de preu del bitllet. A més, cap de les dos línies ferroviàries, R15 i R16, hi són incloses. La intermodalitat, per tant, és nul·la. Nosaltres seguim apostant per un model de mobilitat que tinga el tren com a mitjà de transport troncal i els autobusos per oferir un servei de capil·laritat.

S’ha demostrat sobradament que allà on estan en funcionament, les ATM, els plans directors i el SGIT són una eina vàlida per a la gestió i coordinació del transport públic, que revertix directament en el benefici de l’usuari. Els territoris on encara no s’han implementat no demanem un tracte diferenciat, sinó simplement els mateixos drets que altres zones del país, seguint criteris d’equitat i equilibri territorial, amb la implementació de la normativa aprovada, per unanimitat, al Parlament de Catalunya el 13 de juny de 2003

Podeu descarregar-vo’l a l’enllaç següent

https://trensdignesebre.files.wordpress.com/2016/10/full_sindic_atm.pdf

i també a este mateix blog, en un post anterior que es diu ‘Com enviar la meua queixa al Síndic de Greuges?’, veure-ho les diverses maneres d’entregar-lo:

https://trensdignesebre.wordpress.com/2016/10/04/com-enviar-la-meua-firma-al-sindic-de-greuges-2/

 

logo_intercamviador

Es tracta de la tercera campanya de recollida de firmes que fa la PTD en col·laboració amb el Síndic de Greuges. Les dos anteriors han donat el seu fruit, malgrat encara manquen avenços per fer. Així, la primera, iniciada el juliol del 2015 (comunicat 32) i finalitzada el novembre del 2015 (comunicat 43), va reclamar un factor corrector per assolir la rebaixa del preu del bitllet (fita assolida quan van entrar en vigor les noves tarifes l’1 de gener d’enguany), la millora de les freqüències (s’ha aconseguit un nou tren a l’R16 a les 20.57h –en funcionament des del 6 de setembre- tot i que manca encara per solucionar la franja matinal de l’R15, on hi ha gairebé 4 hores entre un tren i el següent) i nous combois (la millora i renovació de la flota ja s’ha iniciat, tot i ser encara insuficient i lenta). En aquell primer document, també es demanava l’aturada de l’Euromed a l’estació central de les Terres de l’Ebre-Sud, l’Aldea (que en principi s’ha d’implantar l’1 de novembre) i el mateniment de les taquilles de les estacions de Móra la Nova i Ulldecona (únic punt sencer d’aquell redactat que encara no s’ha aconseguit).

La segona vegada que la PTD va recollir suports a la causa per al Síndic va ser el juny d’este 2016, coincidint amb el tall de via que es va convocar a l’Aldea (comunicat 58) i se’n van entregar les firmes al juliol (comunicat 61). En aquella ocasió, la reivindicació se va centrar en exigir a ADIF l’execució de les inversions previstes i de les obres al Corredor del Mediterrani, així com la demanda a la Generalitat perquè emprenga les accions legals pertinents per defensar els ciutadans de Catalunya afectats, especialment els de l’Ebre i el Priorat, pels constants incompliments de Renfe i Adif (denúncia llargament anunciada per part del Departament de Territori i Sostenibilitat però, que sapiguem, encara no interposada. Aprofitem esta ocasió per insistir-hi, calen més fets que paraules). En total, la PTD ha arribat a entregar gairebé un miler de signatures entre les dos campanyes anteriors.

Dilluns 10, concentració institucional de protesta a Vila-seca

Processed with Snapseed.

Processed with Snapseed.

Així mateix, la PTD fa una darrera crida a la participació en l’acte de protesta que tindrà lloc al davant de l’estació de tren de Vila-seca el proper dilluns 10 d’octubre. La mobilització està concebuda com a acte institucional on s’espera que els partits i representants polítics, ajuntaments, consells comarcals, Diputació, sindicats, cambres de comerç, empresaris i entitats veïnals facen front comú davant la situació ferroviària de la demarcació. La concentració, que començarà a les 11.30h i a la qual ja han confirmat la seua assistència diputats provincials de tots els grups parlamentaris, a excepció del PP, està organitzada conjuntament per tres col·lectius ciutadans i/o associacions: Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF, al Camp de Tarragona), Plataforma per la Promoció del Transport Públic de Catalunya (PTP) i la Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD). Pel que fa al nostre territori, han confirmat la seua assistència els quatre consells comarcals i diversos ajuntaments, encara per determinar (els consells comarcals els convocaran a tots a través dels seus respectius consells d’alcaldes), representants sindicals, i la Federació d’AAVV de Tortosa. Hi han estat convidades també la Cambra de Comerç i l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre (AECE), dels quals encara se n’espera resposta.

En el manifest conjunt (que es farà públic en la seua totalitat el mateix dia 10), les reclamacions de les tres entitats se centren, sobretot, en matèria d’infraestructures. Així, es demana l’aprovació d’un pla d’inversions en estacions, material mòbil i en la mateixa infraestructura ferroviària o també el manteniment de l’actual traçat de línia de la costa entre Cambrils i Tarragona per oferir un servei de proximitat (tram que quedarà en desús un cop entre en funcionament la doble via del Corredor del Mediterrani entre Vila-seca i Vandellòs). Pel que fa a serveis, les demandes parlen d’establir serveis regionals d’alta velocitat des de les principals estacions urbanes fins a Barcelona o de crear l’ATM i estendre el SGIT a l’Ebre-Priorat, en la línia del document de recollida de signatures del Síndic.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: