Skip to content

COMUNICAT 72. Una dona operada del maluc a causa d’una frenada brusca d’un tren de la R15

septiembre 26, 2016

P1060296

Altres usuaris denuncien el maltracte de Renfe, els retards i la manca d’informació en una nova jornada caòtica

La jornada d’ahir (diumenge 25 de setembre) va tornar a ser caòtica a les línies R15 i R16. En este breu comunicat no pretenem entrar a valorar-ne les causes (si haguéssem de fer un comunicat per cada dia que hi ha incidències greus, no faríem altra cosa) però sí que creiem que és important que es coneguen les històries d’alguns dels ususaris que ahir van partir-ne les conseqüències i que es van ficar en contacte amb la plataforma per vehicular les seues queixes. A tots ells, els hem derivat ja cap al Síndic de Greuges (que actuarà com crega oportú) i també volem que l’opinió pública puga tindre testimonis directes dels fets, ja que considerem que s’haurien de conèixer

 

Cas 1
Tony RH (nom del seu perfil de facebook)
Mallorquina, ha vingut uns dies de descans pel territori

“Hola bon vespre. Avui he agafat el Regional Expres Valencia-Nord, que havia de sortir de l’Estació de França a les 9:13 h. Sense cap explicació el tren ha sortit a les 9:50 h. Al cap d’uns 10 minuts, el tren s’ha aturat dins un tunel, on hem estat uns 20 minuts aturats, agobiats i sense saber res. A les 10:25 arribàvem a Sants, i després han continuat les parades enmig de vies, parades de deu minuts a algunes estacions etc. Tot sense que ningú donés cap explicació i ni tansols havia passat el revisor. Al final ha passat i m’ha dit que tenc un mes per reclamar l’import del trajecte. El tren no tenia ni megafonia, per lo tant si no ets d’aquestes terres, no saps ni on estàs. Per no parlar del wc que… bé millor no dic res. Al final he arribat al meu destí, L’aldea, a les 13:15, quan l’hora d’arribada era a les 11:44 h. Al baixar, he anat a la finestreta a reclamar que me donasin un full de reclamacions i m’han dit que la tenia que omplir allà mateix o res, i que no ho podia fer fins al dia seguent. Ah!….i que si no havia validat el meu billet, no tenia dret a res, i que al contrari… és com si hagués viatjat sense bitllet i que em podrien haver posat una multa de 100 euros. Jo estava al·lucinada, li he explicat que jo he pujat al tren a la estació de França i que no sabia que havia de ficar el billet a cap màquina per validar res, perquè ningú m’ha avisat d’això. En fi, he estat dins el tren més de 4 hores. Dins el túnel he notat que dels nervis i d’estar allà tancats aturats sense saber res tenia una mica d’ansietat, i al final amb tantes hores ja em feien mal les cames. Ha estat una vergonya i m’he sentit estafada. Demà faré la meva reclamació per internet perquè no hi ha dret. Salutacions.”

 

Cas 2
Jordi Curto Payá (nom del seu perfil de facebook)
Estudiant del País Valencià

“Hola buenas noches lamento ponerme en contacto a estas horas, pero hoy Renfe ha puesto en juego la vida de bastante gente. En concreto estamos hablando de la linea regional Tortosa-Valencia (Yo he circulado entre Benicarló y Castellón). He cogido el tren con 20 minutos de retraso (algo normal) pero la mayor sorpresa ha llegado cuando solo han venido 3 vagones para un tren que iba lleno, más un centenar de personas que hemos subido, en ese momento ya superábamos el límite seguramente. En Alcalà y Torreblanca han subido aprox. 30 personas. Y la puerta de nuestro vagón no cerraba. Nadie ha venido a ver que ocurría, al final después de unos 15 minutos, hemos conseguido reanudar la marcha.

También a remarcar el hecho de que se ha desmayado gente en el tren. Al final hemos llegado a Castellón con más de una hora de retraso, algunos hemos ido a reclamar y nos han dicho que deben pasar 24 horas para la devolución. El tren va ahora dirección Valencia, así que no sé a qué hora acabarán llegando el resto de estudiantes”

 

Cas 3
Carme Guillén (a través de tuiter @carmeggrr)
Ciutadana de la Ribera d’Ebre

“El tren que anava cap a Flix portava la megafonia errònia i ha fet una frenada que ens han enviat a tots a la lluna. A una senyora gran (80 anys) se li ha trecat el maluc i està ingressada a l’hospital de Móra d’Ebre. És familiar meva. Em diuen que no puc posar denúncia als mossos perquè la policia local ha dixat marxar el tren i no puc demanar responsabilitat legal… Volia saber si em podeu dir amb parlar amb algú per saber on posar la denuncia perquè es facin càrrec de la responsabilitat civil i les despeses”

(Ara mateix ens ha fet saber que esta tarda l’han d’operar a causa de les ferides causades per la caiguda de la frenada del tren)

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: