Skip to content

COMUNICAT 71. “ADIF, FOMENT I RENFE ATEMPTEN CONTRA ELS DRETS DE LES PERSONES A CATALUNYA”

septiembre 20, 2016

img_8082

El Síndic de Greuges ha presentat avui l’avenç del que serà l’informe sobre els drets de les persones en els serveis ferroviaris a Catalunya i que serà presentat a mitjants octubre al Parlament de Catalunya. El document s’ha elaborat al llarg de diversos mesos a partir de les nombroses reunions matingudes amb diferents plataformes socials vinculades al món del tren, com és la nostra, i també a través de la informació que la Sindicatura ha recollit de fonts oficials (en rebreu el document a través del seu gabinet de comunicació i en fem una valoració molt positiva).

 

A la roda de premsa d’avui, hi han estat presents les quatre línies més damnificades de Catalunya: R3, R12 i R15 i R16, que també han intervingut en l’acte. Amb les especificitats de cadascuna de les línies esmentades, el comú denominador de l’informe explicat pel Síndic, Rafel Ribó, es basa en que “el ministeri de Foment, Adif i Renfe atempten contra els Drets de les persones a Catalunya”. Així, el servei que s’oferix és “anacrònic i vexatori” degut a la manca d’infraestructures i el manteniment insuficient. És per això que es demana un “traspàs global i complet i garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Igualment, el Síndic recorda que cal tindre present que “la gestió de les xarxes correspon al Departament de Territori i Sostenibilitat i ,per tant, cal també exigir els esforços necessaris, econòmics i de gestió per complir les responsabiltats que li corresponen”.

 

Pel que fa a l’R15 i l’R16, s’ha informat de les fites assolides (nova freqüència a l’R16, rebaixa de tarifes des de l’1 de gener de 2016, progressiva renovació de la flota de combois –encara insuficient i lenta- o l’aturada de 8 Euromeds diaris a l’estació de l’Aldea, la central de les Terres de l’Ebre sud, a partir de l’1 de novembre (dels quals recordem que encara no en tenim horaris). Així mateix, s’han fet notar les mancances encara per assolir, com ara la franja matinal de la freqüència de l’R15 (entre les 8.26h i les 12.15h no hi ha cap tren direcció Tarragona i Barcelona), el repartiment injust de les unitats 449, la manca de manteniment de la línia del Priorat i la Ribera d’Ebre, el coll de botella que suposa el tram de via única entre Vandellòs i Vila-seca, al corredor del Mediterrani, i que ja porta dos anys de retard respecte a la data inicial d’inauguració i, per últim i entre d’altres, els retards continuats que han fet que l’excepció siga norma i que s’han agreujat amb l’entrada en vigor dels nous horaris que fan la trampa d’incorporar els retards als horaris i oficialitzar el problema.

 

Finalment, també s’ha parlat de l’acte que es farà el proper dilluns 10 d’octubre al matí, a Vila-seca. Es tracta d’una concentració de protesta convocada per tres plataformes: Plataforma del Transport Públic (PTP), Plataforma en Defensa del Ferrocarril al Camp de Tarragona (PDF) i la Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTP) i que s’ha concebut no tant com una acció ciutadana sinó més com un acte institucional de la demarcació i al qual s’hi convoca a alcades, consells comarcals, Diputació i sectors socioeconòmics i veïnals. La intenció és que els representants polítics assumisquen la seua responsabilitat i estiren del carro de la causa que afecta els ciutadans.

  • En este enllaç trobareu la roda de premsa completa, enregistrada per l’equip de comunicació de la mateixa Sindicatura:

http://www.sindic.cat/ca/page.asp?id=194

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: