Skip to content

COMUNICAT 66. Nou segrest a la R16, fins quan?

julio 25, 2016

dins tren

Este comunicat podria haver estat emés el 7 de juliol –quan ja va ocórrer una avaria similar i pràcticament al mateix lloc-, o fa pocs dies quan usuaris de la R15 van quedat atrapats a l’altura de Flix, o bé podria servir per relatar la pròxima incidència que segur que succeïrà en les properes setmanes. Se’ns han acabat els adjectius i la paciència. Estem instal·lats en la incidència continuada, en el retard habitual. Ja no ens valen les devolucions, no compensen les promeses de millora, la dignitat no es pot recuperar ni el temps de vida que se’ns roba als usuaris. Ens sentim maltractats i abandonats, tant per part dels culpables primers d’esta situació –Renfe i Adif- com per part dels seus còmplices, el Departament de Territori i Sostenibilitat, que incorporant els retards als horaris el que fa és legitimar la nefasta gestió de les infraestructures per part de l’Estat.

gent asseguda al tren

Prop de 250 usuaris han estat de nou segrestats este matí al caure un cable de la catenària en un tram de via proper a l’Ametlla de Mar. Segons els mateix viatgers, que han anat informant de l’avaria a través de les xarxes socials, en esta ocasió ells mateixos han pogut veure per la finestra el cable caient i emetent fortes espurnes. No es tracta només, per tant, de la pèrdua de temps i dels retards inassumibles sinó també de manca de seguretat. A més, en este cas no s’ha optat per l’evacuació dels viatgers –com sí que es va fer fa vint dies- per tal d’estalviar-se la vergonya d’unes noves imatges de persones caminant a ple sol per damunt les vies fins a poder arribar a un espai on poder ser traslladats en autobús. Avui, Renfe i Adif han decidit no deixar baixar els viatgers del tren i mantindre’ls segrestats fins que l’avaria no s’ha solucionat. Això ha comportat un retard d’almenys, i segons la mateixa Renfe, 160 minuts en el tren avariat que dit així potser no ho sembla però cal recordar que són 2 hores i 40 minuts, aviat està dit. A més, l’enèsima avaria ha obligat a suspendre la circulació dels trens entre l’Hospitalet de l’Infant i l’Ametlla de Mar i ha afectat una desena de trens i uns 2000 passatgers en total. El comboi s’han quedat sense subministrament elèctric i el calor ha sigut un dels principals elements a combatre per part dels soferts usuaris, mentre guàrdia urbana i protecció civil els portaven aigua, esta vegada sí caminant ells per les vies. Per a acabar-ho d’adobar, i sempre segons les imatges i les explicacions dels mateixos usuaris, sembla que la pròpia seguretat del tren no ha ficat fàcil el treball als periodistes que s’han desplaçat al lloc dels fets, demanant-los l’acreditació i dificultant la seua tasca d’informació, també als mateixos usuaris que al llarg del matí han volgut fer fotografies.

premsa

IMG_5406

Què ha de fer la gent que ha arribat tard a treballar i li faran recuperar les hores o les hi descomptaran del sou? Per no parlar dels que directament es juguen la faena. I aquells que tenien visita concertada al metge des de feia temps? I el temps de vida robat? Els usuaris seguirem passant el mateix temps de viatge dalt del tren encara que la modificació dels horaris puga maquillar l’estadística amb l’assimilació dels retards. Fins a l’1 de novembre no està previst que l’Euromed s’ature a l’Aldea i fins el 2017 no es preveu que estiguen enllestides les obres de la doble via entre Vandellòs i Vila-Seca. I fins llavors, què se suposa que hem de fer els usuaris de les Terres de l’Ebre? i inclús així, encara que l’Euromed puga pal·liar durant un temps la problemàtica, quan les rodalies de l’Ebre seran pròpies del segle XXI? Perquè cal un servei de proximitat i de qualitat i l’Euromed ha de ser una opció, no una obligació perquè el servei original no està funcionant com hauria de fer-ho.

seguretat vies

Què més cal perquè els representats polítics assumisquen la seua part de responsabilitat? Quan la Generalitat denunciarà Renfe i/o Adif, tal com va anunciar fa setmanes? Quan faran el mateix els presidents del consells comarcals i els alcaldes del territori? Continuaran ara la Generalitat entossudida en canviar els horaris per incloure-hi els retards? Els càrrecs polítics que gestionen el servei i la infraestructura, quan fa que no viatgen amb un tren rodalies o mitja distància de la R15 o la R16? Com es pot gestionar una realitat que no es coneix? Si a les converses entre el ministre Fernández Díaz i l’exdirector de oficina antifrau es va dir que ‘les hemos destrozado el sistema sanitario’, no seria tan estrany pensar que la frase té el mateix sentit si en lloc de ‘sanitario’ i fiquem ‘ferroviario’. Més que en tren sembla que estiguem viatjant en carro i mentrestant, on són els representants del poble? Com actuaran davant d’esta nova agressió al ciutadà? És este l’equilibri territorial que hem d’esperar? Per a quan solucions estructurals i no pedaços?

IMG_5401

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: