Skip to content

COMUNICAT 63. Gran notícia: L’Euromed s’aturarà a l’estació de l’Aldea

julio 15, 2016

Després de gairebé 20 anys de reclamacions, el tren de velocitat alta farà parada a l’Aldea: 8 combois s’aturaran a l’Ebre (4 cap al nord i 4 cap al sud) a partir de l’1 de novembre

Euromed_Barcelona-Alicante_entrando_en_la_estación_de_Tarragona

Es tracta d’una de les demandes històriques de les Terres de l’Ebre en matèria de mobilitat i des de la plataforma volem reconèixer la faena de tots els sectors culturals, polítics i socioeconòmics que durant anys han lluitat per assolir esta fita: Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre (AECE), Cambra de Comerç de Tortosa, Universitats (UNED, URV), sindicats, institucions i representants polítics diversos, etc. Som conscients que som on som és gràcies al treball de molta gent, però el cert és que ha hagut d’apareixer una plataforma ciutadana perquè s’aconseguix esta important millora. Per tant, entenem que com a ciutadania tenim una part important de responsabilitat d’esta victòria i estem molt contents perquè, un cop més, s’ha demostrat que lluitar servix. A la vegada, es demostra que quan hi ha voluntat política es poden canviar les coses i per tant també ens preguntem per què no s’ha fet abans, per no haver d’esperar esta situació límit.

 

Segons el mateix conseller Rull, la mesura es mantindrà mentre no es desdoble el tram de via única entre Vandellòs i Vila-seca. Al respecte, exigim que esta no siga una acció transitòria: cal que continue aturant-se l’Euromed un cop estiga enllestida la infraestructura del Corredor Mediterrani. Entenem que ara es planteja com a solució temporal –fet que agraïm- però s’ha de convertir en un servei estructural i permanent. Ara que hem aconseguit que s’ature, no hem de permetre que l’eliminen

Al respecte d’esta gran notícia, se’ns plantegen alguns dubtes, sempre amb to positiu i a l’espera de conèixer els detalls de l’operació:

  • En quines franges horàries s’aturaran els trens?
    Cal que siguen en un horari comercial i competitiu
  • Quin preu tindrà el bitllet?
    Segons Territori i Sostenibilitat, la Generalitat invertirà 75.000€ al mes per fer possible esta millora. És important saber quines seran les tarifes i com s’articularà el mecanisme d’homologació de rodalies a velocitat alta)
  • Com afectarà l’avaria de Mont-roig?
    És cert que l’Euromed és un tren més ràpid, però el seu trajecte ha de passar per força per este enclavament que encara provoca retards, i no només a rodalies sinó també a altres tipus de trens, com Talgos o els mateixos Euromed.
  • Amb una qüestió de confiança prevista per al setembre i un govern en funcions a Madrid, esperem que la promesa es mantiga i es complisca independentment dels fets polítics que succeïsquen.

Considerem que este és un bon moment per començar a implantar una bona intermodalitat, de manera que veuríem adequat. Així, seria molt interessant i necessari que poblacions com l’Ametlla, l’Ampolla, Ulldecona o Tortosa (amb estació) o d’altres com Amposta, Gandesa o Sant Carles de la Ràpita (per esmentar-ne només algunes) disposessen d’una bona combinació de transport col·lectiu per carretera, autobús, que portés els ciutadans a l’estació de l’Aldea a temps per poder agafar els trens Euromed que s’hi aturaran a partir de l’1 de novembre, amb una bona combinació d’horaris.

Finalment, recordar que si es planteja esta solució per a la R16, caldria també començar a buscar alternatives i millores per a la R15, l’altra línia que creua les Terres de l’Ebre i recordar igualment que mentre no es pose en marxa esta iniciativa anunciada avui, ens esperen tres mesos de complicacions i incidències habituals a la R16.

 

Actualment per l’Aldea passen 15 Euromeds (8 en direcció València i 7 en direcció Barcelona). Ens alegrem de que per fi s’hagen tingut en compte criteris d’equidistància, tal com sempre hem reclamat des de la plataforma, amb un informe inclòs que vam fer arribar al Síndic i a Fomento. I és que des d’Alacant fins a Barcelona hi ha parades cada 100km, excepte entre Castelló i Tarragona on n’hi ha quasi 200km. És per tant no només de justícia sinó de sentit comú que per fi les Terres de l’Ebre disposen d’un servei de tren a velocitat alta. Amb l’Aldea com a epicentre, esta millora revertirà en una àrea d’un 75km de diàmetre, facilitant la mobilitat a més de 300.000 habitants de la seua àrea d’influència: Terres de l’Ebre, nord del País Valencià i Franja de Ponent. El servei de l’Euromed es va posar en funcionament per primera vegada el 1998.

Anuncios

From → Uncategorized

One Comment
  1. joan antoni permalink

    la millor victoria seria la arribada de la amplada UIC a Tortosa,per tant es podrien fer serveis de qualitat i gran velocitat(serie 121-114 etc)

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: