Skip to content

COMUNICAT 51. Preocupació per la possible eliminació de serveis a la R16

abril 14, 2016

Tortosa_Barcelona

La Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat vol mostrar la seua preocupació, sorpresa i enuig per diverses informacions segons les quals els nous horaris de Renfe, que es posaran en funcionament a partir del proper 8 de maig, preveuen reduir freqüències de la línia R16 entre les Terres de l’Ebre i Barcelona, així com fer desaparèixer els serveis entre Tortosa i València.

 

La PTD vam descobrir fa unes setmanes esta anomalia, a través de la mateixa web de renfe i de diferents aplicacions per a mòbils. En aquell moment, però, vam optar per la prudència, no vam voler crear alarma i vam iniciar una sèrie de contactes amb representants institucionals per ficar-los al corrent d’este problema i mirar d’aclarir la situació. Se’ns va dir llavors, que es tractava d’un error informàtic i que en breu se solucionaria. Passat gairebé un mes des de llavors l’anomalia continua apareixent a internet (només s’han solventat els errors que apareixien de la R15, però no de la R16) i així les coses la PTD decidim fer pública la informació, donat que falten poc més de tres setmanes perquè entren en vigor els nous horaris i ens mostrem preocupats pel dubte de si este són les intencions reals de Renfe i la Generalitat.

 

Quins trens desapareixerien?

Segons estos nous horaris, dels 9 trajectes actuals entre Tortosa i Barcelona es passaria a 8 (s’eliminaria el darrer tren de les 19.36h) i del 10 trajectes entre Barcelona i Tortosa es passaria a 9, perdent-ne també un: en este cas el de les 9.19h. Tot això sempre segons les informacions de la mateixa web de Renfe i de les diverses aplicacions per a mòbils i tauletes, que és on l’usuari sol consultar quan té qualsevol dubte o necessita informació. Per al seua banda, els 4 serveis diaris entre Tortosa i València (4 trens d’anada i 4 de tornada) desapareixerien per complet, fet que també afectaria els usuaris de l’estació d’Ulldecona que, segons estes mateixes informacions, passaria a no tindre cap tren.

(Adjuntem quatre captures de pantalla que la PTD hem fet per il·lustrar esta explicació. Hem consultat els horaris amb data del 10 de maig, donant –per si de cas- dos dies de marge des de l’aplicació dels nous horaris. Vosaltres mateixos podeu fer les comprovacions amb els horaris en vigor actualment)

Valencia_Tortosa

Barcelona_Tortosa

Ulldecona_Barcelona

Exigim una millora urgent en la puntualitat

 

D’altra banda, la qüestió dels horaris ha suscitat certa polèmica darrerament arran de la carta que Adif ha remès al Departament de Territori i Sostenibilitat demanant que s’adaptessen els horaris de rodalies i regionals “als temps reals de circulació”, en paraules del seu president, Gonzalo Ferre. Al respecte volem afegir:

 

Adaptar els horaris als temps reals de circulació voldria dir acceptar la incidència continuada en la que estem instal·lats i convertir allò que hauria de ser una excepció –un retard- en una norma legitimada. Serà molt fàcil dir que els índex d’incidències han disminuït si canvies els horaris i els adaptes a la teua conveniència. Com es preten millorar la velocitat comercial si es va abaixant paulatinament el llistó de l’exigència? Cal que el temps de recorregut entre les Terres de l’Ebre i Barcelona disminuïsca, no que augmente, i demanem que els trens complisquen els horaris actuals, no que els horaris s’adapten als retards de manera fixa.

 

Un dels motius dels retards són les Limitacions Temporals de Velocitat (LTV) que com la mateixa paraula indica són provisionals (mentre es repara algun element de la via, etc). La ‘T’ implica temporalitat: si es canvien els horaris es convertiran en permanents i haurem assumit un retard més com a un fet estructural. En lloc de dir que 2 + 2 sumen 4, es marca un resultat final i es busca la manera perquè l’operació done la suma desitjada. Això és fer trampa. Exigim:

 

  • A Adif que faça un manteniment adequat de les vies de les línies R15 i R16 per eliminar de manera definitiva les LTV i adequar la instraestructura al servei que és necessari oferir en ple segle XXI.

 

  • A Renfe que siga puntual d’una vegada per totes, que faça la corresponent renovació de la flota de rodalies que opera a les Terres de l’Ebre, amb unitats preparades per oferir el servei, i que no pose tota la pressió sobre els seus treballadors que, al cap i a la fi, fan tot el que poden amb les eines de què disposen.

 

  • A la Generalitat que d’una vegada per totes fique fil a l’agulla i aposte per un transport ferroviari digne a les Terres de l’Ebre, amb uns horaris adequats a les necessitats del ciutadà. Fa massa temps que la PTD mantenim reunions amb el departament i els avenços, tot i existir i haver-los posat en valor, són encara insuficients i la ciutadania tenim la sensació de que falta voluntat política real i de que s’està marejant la perdiu per anar guanyant temps, quan temps precisament és el que no ens sobra. Per exemple: esperem encara data per la segona taula tècnica (la primera reunió va ser el 24 de novembre, Comunicat 44)

 

Al cap i a la fi, el caos que suposa que tres organismes diferents gestionen un mateix servei només perjudica l’usuari que és qui realment acaba patint les conseqüències d’una gestió nefasta, on cadascun dels gestors hi té el grau de responsabilitat que li pertoca.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: