Skip to content

COMUNICAT 50: RULL ES COMPROMET A MILLORAR LA PUNTUALITAT I LA VELOCITAT COMERCIAL DELS TRENS A L’EBRE

febrero 16, 2016

El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha reconegut que “els estàndards de qualitat a les Terres de l’Ebre són inacceptables” i els ha quantificat en un “quaranta per cent de puntualitat” xifra que vol que arribe “a un noranta com a mínim”. Així s’ha expressat durant la reunió que ha mantingut esta tarda amb membres de la Plataforma pels Trens i Transport Digne Ebre-Priorat, a la seu de la conselleria a Barcelona.

FOTO_ACN_josep_molina

FOTO: Josep Molina (ACN)

Els retards estructurals provenen, en gran part, de la manca de manteniment de les línies. Adif, davant de qualsevol incidència a la via, en lloc de fer les actuacions adequades, limita la velocitat en aquell tram determinat. L’aplicació d’esta solució temporal s’ha convertit en un fet permanent i l’acumulació de trams amb limitació de velocitat ha esdevingut una realitat que no va a l’arrel del problema (l’estat de la infraestructura) sinó que només aplica remeis provisionals. El conseller Rull ja ha demanat a Adif un llistat d’estos punts, identificar la deficiència concreta, definir un pressupost i calendaritzar la inversió. Amb això, s’aconseguiria una millora de la fiabilitat.

Així mateix, tant la Plataforma com la Conselleria som conscients de que un cop enllestida la doble via entre Vandellòs i Tarragona del Corredor del Mediterrani, les possibilitats de millora creixeran enormement i ens situarem davant “d’un panorama nou”. En este sentit, hem demanat –i així se’ns ha acceptat- participar en l’elaboració d’estos nous serveis, per tal d’aportar la visió de l’usuari del territori. Això ha de fer que les combinacions entre les Terres de l’Ebre i Tarragona i Barcelona s’optimitzen substancialment, “amb semidirectes que milloren la velocitat comercial i la competitivitat”. En este sentit, Rull ha explicat la intenció del Govern d’anar renovant progressivament la flota de trens, no només amb els actuals 447 remodelats, sinó també amb l’arribada de 490 (Alaris).

Finalment, a petició de la Plataforma, tant el Conseller Rull com el Secretari General Ricard Font, han acceptat incloure les principals reivindicacions que afecten a l’operadora al proper contracte-programa amb Renfe. Així, la Generalitat fa seues diverses peticions: creació d’una nova freqüència a la R16 a partir de les 20.30h ó 21h de la nit direcció nord o l’aturada de l’Euromed a l’Aldea. Per contra, no s’ha aconseguit, encara, una resposta concreta en relació a la integració de les Terres de l’Ebre a les Rodalies del Camp de Tarragona (o alternativa similar), la implementació del Sistema d’Integració Tarifària a les Terres de l’Ebre o la millora de la freqüència matinal de la R15.

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: