Skip to content

COMUNICAT 44. PRIMERA REUNIÓ AMB TÈCNICS DE LA GENERALITAT

noviembre 24, 2015

IMG_6137

La valoració és positiva per diversos motius: primer, per haver aconseguit, per fi, reunir-nos amb un cap de servei de la Generalitat en matèria de mobilitat (Xavier Hormigos (responsable del Servei Territorial de Transports) i parlar únicament de qüestions de viabilitat tècnica i econòmica amb una persona qualificada que porta gairebé 15 anys treballant a l’administració en este àmbit; en segon lloc pel contingut de la mateixa reunió que, tot i ser una primera presa de contacte, ha permès avançar prou en matèries sensibles i, per últim, pel compromís de continuïtat en les trobades per tal de seguir avançant en les millores i propostes (ambdós parts ens hem emplaçat al mes de gener per tindre la segona reunió de treball i mantindre una peridiocitat efectiva de treball).

 

A la trobada hi han assistit, a més, la directora dels SSTT de Territori i Sostenibilitat, Sra. Bigorra, el director de l’IDECE, Sr. Martín, i com a representant del Govern a l’Ebre, i qui ha gestionat i fet possible la reunió, Sra. Imma Juan.

Els temes que avui s’han tractat més abastament, i sobre els quals hi ha hagut el compromís d’incidir-hi en primera instància, són:

 

  • Corregir les deficiències tarifàries

Després de l’anunci fet fa pocs dies pel Director General, Ricard Font, i de la reiterada demanda de la PTD, se’ns ha informat que properament ell mateix visitarà les Terres de l’Ebre per explicar-ho. Restem a l’espera de conèixer els detalls dels descomptes i la seua aplicació real, que permeta equiparar el preu al servei oferit a dia d’avui.

 

  • Coordinar el servei d’autobusos a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta

La millora del transport col·lectiu per carretera ha estat evident, especialment al sud del territori, en freqüències i preus, amb el Bus Exprés de la costa (Alcanar-Tortosa) o la T10 per desplaçar-se a Barcelona. No obstant, encara hi ha mancances en l’aplicació d’estos serveis a les comarques del nord de les Terres de l’Ebre, on hi ha diverses empreses operadores, no totes beneficiades d’estos descomptes i on l’usuari no els pot utilitzar (i de vegades ni tansols validar) en tots els trams.

 

  • Augmentar determinades franges de freqüències a l’R16 i l’R15

Un nou servei a l’R16 a partir de les 20.30h ó 21h (actualment l’últim surt a les 19.36h) i un nou servei a l’R15 a mig matí (on hi ha un buit entre les 8.26h i les 12.15h), amb la possibilitat que un autobús puga suplir esta mancança. Factors com l’eficiència o la rapidesa de la posada en marxa, determinaran la fòrmula final.

IMG_6136

  • Aprofitar alguns serveis que oferix l’RT2

Actualment, la línia de rodalies del Camp de Tarragona (RT2), circula entre l’Arboç i Cambrils, per costa (R16), i entre Tarragona i Reus, per interior (R15). S’han detectat diversos combois que entre un servei i un altre s’esperen de l’ordre d’una hora a l’estació de Mont-roig o de Reus respectivament, fins a iniciar el següent trajecte. S’estudiarà la possibilitat que algun d’estos combois puga allargar el seu recorregut fins a l’àmbit Terres de l’Ebre i oferir una mena de servei de proximitat en franges actualment buides.

 

  • Renovació més eficient de material mòbil

Tot i la darrera arribada de dos unitats remodelades 447, la renovació de la flota a l’Ebre és encara insuficient i gens equitativa: a les Terres de l’Ebre només hi circula (a la R16) un comboi 449 -més adequats i moderns per oferir este servei de mitja distància- mentre que a la línia R11, per exemple, entre Girona i Barcelona, tot el servei l’oferixen este tipus d’unitats. S’ha reclamat un repartiment més equitatiu. A més, estes dos noves unitats 447 circulen com a tren únic de sis vagons oferint només un servei (dos viatges, un d’anar i un de tornar) al dia: Surt de BCN a les 07.47h i arriba a Tortosa a les 10.15h, per després tornar-se’n a les 10.49h i arribar a BCN a les 13.22h. Hem insistit en què esta no seria precisament la franja que més demanda té i s’ha demanat que, ja que arriba un comboi remodelat, se’l faça funcionar en un horari més idoni i necessari (com podria ser a la tarda, especialment per als diumenges quan el gruix d’estudiants marxa fora de les Terres de l’Ebre).

 

Per a posteriors reunions, han quedat temes com la incidència en la planificació d’estructures ferroviàries o la intermodalitat, que avui s’han tractat més per sobre. Especial atenció s’ha prestat a esta última, la intermodalitat, que caldrà millorar perquè es coordinen horaris d’autobusos i de trens i l’usuari note la sincronització i una millor organització, al conjunt del territori i especialment a estacions nodals com hauria de ser la de l’Aldea.

 

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: