Skip to content

COMUNICAT 42. Renovació de flota: positiu, però insuficient

noviembre 12, 2015

comparativa447

És una notícia positiva la incorporació d’unitats 447 remodelades, però encara insuficient. És un pas endavant anar eliminar les cadac cop més obsoletes 470 (i respon a una de les promeses feta pel conseller Vila durant la reunió mantinguda amb la PTD el 17 de juny), però és preferible disposar de noves unitats 449 que no pas rebre 447 remodelades, tal i com ja passa als servei de regionals de la unitat de negoci de Renfe al nord del país, com a la línia R11 BCN- Girona, on estes unitats més modernes (449) són la norma i no l’excepció, com succeeix a les Terres de l’Ebre, on només disposem d’una unitat d’estes caracterítiques que ofereix dos serveis diaris direcció Barcelona.

A més, les 447 poden circular a 140km/h (els 449 poden fer-ho a 160km/h), però de poc servirà la velocitat comercial del tipus de tren sinó es compta amb una via que admeta velocitats altes (la de la costa TGN-BCN no ho admet, sí la de l’interior Perafort-Barcelona. Caldrà veure ara com acaba perfilant-se la planificació en este sentit, tant pel que fa als espais on implantar tercer fil com als els indrets on ubicar intercanviadors).

D’aquella reunió del mes de juny amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, i part del seu equip, queden encara pendents altres aspectes importants. Havent començat a ficar fil a l’agulla en matèria de combois, passem a recordar els altres dos elements més urgents perquè el Departament els assumisca el més prompte possible i perquè les formacions polítiques del territori prenguen nota amb vista a la propera taula de partits, prevista per al dimarts 1 de desembre (tal com els mateixos vam pactar tots els assistents en la darrera trobada)

foto nous 447

  • Freqüències

Posar l’accent en millorar les dos franges més mancades actualment:

R16: A la tarda, l’últim tren direcció nord que surt de l’Ebre ho fa a les 19.06h i 19.36h d’Ulldecona i Tortosa respectivament. Treballar perquè es cree un nou servei a partir de les 20.30h – 21h.

R15: Al matí, des de l’estació de Móra la Nova no hi ha cap tren entre les 8.26h i le 12.15h. Treballar per omplir esta franja de quatre hores, ja siga amb un Mitja Distància allargat des de Reus o amb un autobús.

  • Tarifes

Des de la Conselleria s’assegura que la doble via entre Vandellòs-Tarragona estarà enllestida d’aquí a sis mesos i que, per tant, el temps per trajecte es reduirà i la relació qualitat-preu serà més justa. A dia d’avui, però, no es plantegen canviar els preus perquè, segons diuen, les revisions tarifàries es fan amb l’inici de cada nou any i perquè confien amb esta finalització d’obra.

Des de la Plataforma, tot i entendre esta argumentació, insistim amb l’aplicació d’un factor corrector que palie el greuge fins que el servei no millore i en la instauració definitiva del Sistema d’Integració Tarifària. Recentment s’han abaixat tarifes en transport col·lectiu per carretera, fet que demostra, primer, que no cal esperar cicles naturals o anys sencers per modificar tarifes, i, segon, que amb voluntat política i amb competències transferides, com és el cas, poden complir-se compromisos.

A dia d’avui, cal equiparar el servei oferit a la tarifa vigent perquè la relació qualitat-preu és encara insostenible i injusta.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: