Skip to content

COMUNICAT 39. AL·LEGACIONS AL PLA DE TRANSPORT DE VIATGERS DE CATALUNYA 2020

septiembre 30, 2015

El passat 17 de juny, la Generalitat de Catalunya va posar a exposició pública el redactat del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 (PTVC 2020). Justament avui acaba el termini per presentar-ne al·legacions i precisament avui la Plataforma Trens Dignes Terres de l’Ebre-Priorat n’ha presentat les seues. Ho ha fet presencialment al registre de la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat a les Terres de l’Ebre.

ptvc_foto

 

La fòrmula utilizada per la PTD ha estat la de reproduir paràgrafs textuals del mateix PTVC 2020 i a continuació, i en cursiva, esmenar aquell contingut. Cal tindre en compte que en esta ocasió no s’entra al detall de les reivindicacions –per a això ja existix el document de treball elaborat amb motiu de la reunió amb el conseller Vila i la intervenció al Parlament- sinó que se centra en l’àmbit d’acció del PTVC i en respostes concretes al text original.

Us adjuntem el PDF amb les al·legacions completes:

https://trensdignesebre.files.wordpress.com/2015/09/alegacions-ptvp_blog.pdf

 

Igualment, us en fem un petit resum a continuació. La PTD ha estructurat les al·legacions en quatre blocs: Consideracions generals, transport ferroviari, transport per carretera i intermodalitat.

 

  1. CONSIDERACIONS GENERALS
  • La presència de les Terres de l’Ebre és ínfima
  • La gran majoria de les dades estadístiques utilizades són obsoletes (d’entre fa 10 i 15 anys). Així, difícilment poden sortir uns resultats creïbles.
  • El Pla orienta però no desenvolupa
  • Es parla sovint de “demanda real” quan sempre hem dit que la demanda va lligada a l’oferta. Cal equilibri territorial i equitat social
  • El PTVC diu que les mesures que proposa han de ser desenvolupades en cada àmbit territorial en el corresponent pla director de mobilitat. A les Terres de l’Ebre no en tenim cap d’aprovat. Com pretenen fer-ho? Exigim la seua redacció i aprovació perquè siga l’eina pròpia que vehicule les necessitats territorials.

 

  1. TRANSPORT FERROVIARI
  • Incloure les Terres de l’Ebre a les rodalies del Camp de Tarragona (en la seua segona fase de desenvolupament ni s’esmenta la nostra vegueria)
  • Ample Internacional (UIC) per al tram de nova construcció entre Vandellòs i Vila-Seca

 

  1. TRANSPORT PER CARRETERA
  • No es plantegen millores significatives ni noves inversions en infraestructures i, tot i que l’articulat introductori del PTVC esmenta el tren com a mitjà de transport troncal, encabat destina bona part del desenvolupament del text a la carretera
  • Gratuïtat de l’AP7 (mentre no se soluciona la sinistralitat de l’N-340), desdoblament de la C-12 i acondicionament de l’N-420

 

  1. INTERMODALITAT
  • L’autobús i el tren han de ser complementaris i no substitutius.
  • Implantació del Sistema d’Integració Tarifària (portem més d’any i mig de retard en les previsions)
  • Adequació de les estacions de l’Aldea i Móra la Nova com a centrals del territori (sud-nord). Els grans eixos de comunicació s’han de fer a través del tren i la capil·laritat per carretera amb transport públic. Cal apropar les estacions de bus a les de trens i crear una xarxa de comunicació eficient en horaris.
Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: