Skip to content

COMUNICAT 37: EL SERVEI FERROVIARI I D’AUTOBUSOS HA DE SER COMPLEMENTARI I NO SUBSTITUTIU

septiembre 2, 2015

preu bitllet

En relació a l’anunci del Departament de Territori i Sostenibilitat d’abaixar els preus d’autobusos entre Terres de l’Ebre i Barcelona (a partir del 7 de setembre) i d’augmentar la freqüència entre les poblacions del territori (a partir del 14), en fem la següent valoració:

Des de la Plataforma Trens Dignes (PTD) sempre valorarem positivament qualsevol acció que supose avançar en les comunicacions a les Terres de l’Ebre. Dit això, considerem que la millora del servei ferroviari ha de ser complementària i no substitutiva de la millora del servei d’autobusos i viceversa. El transport públic és un servei ciutadà i s’ha d’anar cap a la intermodalitat, apostant per una millora integral i conjunta, no substitutiva.

Aquí podreu veure el comunicat publicat en format notícia al diari digital Aguaita al qual fem referència

http://www.naciodigital.cat/delcamp/ebrediari/noticia/4862/nova/t-10/abaratix/fins/al/60/trajectes/barcelona/amb/bus

  1. La nota de premsa enviada pel Departament en certs moments juga amb la perversió del llenguatge i maquilla les xifres:

Parla d’una rebaixa del 60% en el preu final del bitllet, però ho fa de l’abonament respecte del bitllet senzill. Per ser curosos, la comparativa hauria de ser entre l’abonament actual ja existent i la T-10 que es vol implantar. Així, si bé és cert que s’abaratix i s’unifiquen tarifes entre poblacions, este abaratiment oscil·la només entre 1,5€ i 3€ si parlem d’un bitllet simple adquirit a través d’un abonament i, això sí, entre 14€ i 32€ si ens referim al total de l’abonament.

Bitllet senzill (no varia)            Amb abonament fins ara       Amb T-10     Estalvi    

Alcanar             21,90 € – 23,90 €                  12,78 €                 9,5 €           3,28€

Tortosa             19,95 € – 21,95 €                    10,95 €                9,5 €            1,45€

La Ràpita         19,95 € – 21,95 €                    10,95 €                 9,5 €            1,45€

Si fem referència al global de l’abonament, l’abaixada de preus varia en funció de la localitat.

Abonament fins ara                         Nou abonament T-10m                         Estalvi

Alcanar                     127,80 €                          95 €                                         32,8 €

Tortosa                     109,05 €                           95 €                                       14,05 €

La Ràpita                  120 €                                 95 €                                            25 €

  1. Què passarà amb el nord de les Terres de l’Ebre?
  • Actualment, alguns serveis (no tots) entre la Terra Alta i la Ribera d’Ebre amb Barcelona han de passar per Tortosa per fer l’enllaç. Continuarà éssent així?
  • Móra d’Ebre o Gandesa es beneficiaran d’estes millores cap a Barcelona?

Bitllet senzill (sense enllaç)         Bitllet senzill (amb enllaç)                 Amb T-10

Móra d’Ebre              12,70 €                           26,90 €                                    ¿

Gandesa                      15,30 €                           23,05 €                                    ¿

(dades extretes de l’aplicació de mòbil de la Hife)

busos

  • A la Ribera d’Ebre i la Terra Alta actualment hi ha quatre operadores de transport públic per carretera: Hife, Alsa, Monbús (antiga Hispano Igualadina) i Plana. Les targetes T10-120 només servixen per a l’empresa Hife. Com afectaran estos canvis proposats a les concessions actuals i, sobretot, al dia a dia de l’usuari?

(Per exemple, a dia d’avui, la Hife no oferix el servei Móra d’Ebre – Flix perquè és un tram concedit a una altra empresa. Per tant, un usuari no pot anar amb l’esmentada empresa de Móra d’Ebre a Flix, però sí de Ginestar a Flix o de Móra d’Ebre a Lleida)

A més, i segons la mateixa web d´Hife a partir del dia 14, amb la proposta ja implantada, es reduixen els números de serveis de Gandesa i Móra d’Ebre a Barcelona, passant-se de 4 a 3 i desapareixent el de la tarda (direcció Barcelona).

 

  1. El passat 17 de juny la PTD es reunia amb el conseller Santi Vila al Parlament de Catalunya (vegeu Comunicat 30). En aquella trobada, el mateix Vila s’expressava en els següents térmens:

“hi podrà haver coincidències i discrepàncies,
però hem de compartir informació, amb transparència i rigor”

El mateix dia de la reunió (17/06/2015) sortia a informació pública el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 (PTVC). Ni el conseller, ni el secretari general Ricard Font, ens van informar d’este fet. Per sort, al DOGC del 24 de juliol es va informar que s’ampliava el termini d’al·legacions (previst per a l’1 de setembre), fins a l’1 d’octubre. És esta la transparència a que el conseller Vila feia referència?

Així, la PTD està elaborant un paquet d’al·legacions per presentar-les com a moviment social i sol·licitarem que ajuntaments representatius s’hi adquerisquen i també en presenten. En el seu moment us les farem arribar i farem pública la nostra postura al respecte.

Aquí podeu descarregar-vos el PTVC:

http://www.gencat.cat/territori/informacio_publica/PTVC_2020/e_Tauler_index_documentacio_PTVC_2020.pdf

  1. En aquella mateixa reunió del 17 de juny, es va arribar al compromís de mantindre una relació fluïda i de confiança amb l’equip tècnic del departament i els caps de serveis per parlar de l’efectivitat de les demandes plantejades. El funcionariat qualificat no està subjecte a les comteses electorals. A dia d’avui, encara no s’ha avançat gens en este aspecte i restem a l’espera que se’ns fique en contacte amb els tècnics i se’ns responguen els correus electrònics.
  1. Igualment, pel que fa a la renovació de la flota no hi ha hagut encara confirmació ni novetats.

A partir de la tardor s’aniran substituint progressivament les unitats 470 per noves 447 que s’estan acabant de construir, amb un interior nou amb seients adequats per al trajectes de mitja distància i capacitat de circular a 160km/h. En total seran 18 combois i tots ells es destinaran a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona,
a raó d’una unitat nova cada mes

(Comunicat 30)

I pel que fa a freqüències, des de la Conselleria se’ns va assegurar que es treballaria amb urgència amb les dos franges més mancades (matí de la R15 i última hora de la tarda a la R16).

R16: A la tarda, l’últim tren direcció nord que surt de l’Ebre ho fa a les 19.06h i 19.36h d’Ulldecona i Tortosa respectivament. Es treballarà perquè es cree un nou servei a partir de les 20.30h – 21h

R15: Al matí, des de l’estació de Móra la Nova no hi ha cap tren entre les 8.26h i le 12.15h. Es treballarà per omplir esta franja de quatre hores, ja siga amb un Mitja Distància allargat des de Reus o amb un autobús.

S’han anunciat millores en autobús entre poblacions ebrenques a partir del 14 de setembre, però cap no contempla omplir estes franges tan mancades, ni en tren ni en autobús.

mora la nova

  1. Des de la Conselleria se’ns assegurava que no es plantegen canviar els preus perquè, segons diuen, les revisions tarifàries es fan amb l’inici de cada nou any, al gener. Així doncs, com és que es poden modificar els preus dels busos un 1 de setembre i no dels trens si se’n tenen les competències transferides?
  1. De la primera Taula de Partits que va tindre lloc a l’IDECE el passat 29 de juny se’n va extraure el compromís de fer una segona trobada de treball la primera setmana de setembre. A dia d’avui, encara no s’ha convocat i malgrat les gestions fetes per la PTD, sembla que el més calent està a l’aigüera. Demanem polítics dignes i implicació dels representants del territori per poder fer front comú. Estem cansats de paraules. Calen fets.

Com s’ha demostrat, hi ha qüestions que són únicament de voluntat política. Cal un compromís explícit amb el servei de trens a les Terres de l’Ebre.

Anuncios

From → Uncategorized

One Comment
  1. Usuari del tren permalink

    No sé si la plataforma trens dignes s’ha fet ressó de l’increment oficial, mitjançant modificacio dels horatis, del temps de viatge en la linia R15, explicats per treballadors d’atencio al client de l’estacio de passeig de gracia, com que compleixen ordres de la generalitat per no haver de realitzar tantes devolucions express.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: