Skip to content

PRESENTACIÓ DE LA MOCIÓ PER RECLAMAR UNS TRENS DIGNES / COMUNICAT 25

agosto 5, 2014

Foto: Daniel Sainz de Aja

La Plataforma Trens Dignes (PTD) a les Terres de l’Ebre ha anunciat noves accions i mobilitzacions per seguir reclamant un millor servei ferroviari al nostre territori. La PTD seguirà insistint a bastir un front institucional sensible a les problemàtiques en el sector del transport públic i en conscienciar a la ciutadania ebrenca de les mancances que patim com a usuaris i com a territori.

Per això, la PTD ha presentat un model de moció perquè els grups municipals de tots els ajuntaments de les Terres de l’Ebre puguin presentar-la al Ple i adherir el seu consistori a les reivindicacions per un millor servei ferroviari del nostre territori. A més, a partir del setembre, es durà a terme una campanya d’informació i sensibilització per als usuaris dels trens que surten des de les Terres de l’Ebre.

Una de les portaveus de la Plataforma Trens Dignes, Cristina Bel, assegura que es tracta d’una moció que reclama coses que són de “sentit comú” i que hauria de poder ser aprovada per qualsevol grup municipal. “Convidem a tots els grups municipals a què vegin el que està passant a en l’àmbit ferroviari i que no es conformen amb el que tenim”, ha dit Bel.

La moció que presenta la Plataforma Trens Dignes convida als ajuntaments de les Terres de l’Ebre a assumir com a pròpies les demandes de la PTD i a fer tot el possible per assolir-les. Aquestes reivindicacions es resumeixen en sis punts: incloure a les Terres de l’Ebre en les Rodalies del Camp de Tarragona, l’arribada de més trens d’alta velocitat a l’estació de l’Aldea, incorporar la integració tarifària al transport públic de les Terres de l’Ebre, la substitució dels combois antics per unitats noves, l’aplicació d’un factor corrector que no penalitzi tant la distància en el preu del bitllet i la creació d’abonaments i descomptes per a estudiants i treballadors que siguin usuaris habituals del tren.

El nou full de ruta de la PTD respon, en primer lloc, a la manca d’interès de l’administració davant els intents de la Plataforma dorganitzar diverses trobades per tal de transmetre les nostres propostes i queixes. La Delegació del Govern a les Terres de l’Ebre es va comprometre amb la PTD a intercedir per aconseguir una reunió amb el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. També per organitzar una trobada amb els presidents dels quatre Consells Comarcals de les Terres de l’Ebre i alguns alcaldes del territori. Fins al moment, no s’ha obtingut cap senyal que aquestes gestions estiguin avançant, per la qual cosa entenem que la comunicació bilateral amb l’administració es troba en “via morta”.

Tanmateix, la posada en marxa del nou servei de Rodalies del Camp de Tarragona i l’augment de les freqüències d’aquestes línies en motiu de la temporada turística està produint un empitjorament del servei, habitualment ja saturat, de les línies R15 i R16 al seu pas per les Terres de l’Ebre.

Molts usuaris dels serveis de mitja distància han fet arribar a la PTD les seves queixes de nombrosos retards en les darreres setmanes. “A banda dels retards habituals de deu o quinze minuts, han hagut retards de més d’una hora de trens que s’han quedat tirats a l’Ametlla de Mar o a Hospitalet de l’Infant”, denuncia Cristina Bel. La PTD creu que aquests retards es deuen a què es prioritza el pas dels trens de llarga distància que no paren al territori i els Rodalies del Camp de Tarragona.

La PTD aprofita també per assenyalar que les Terres de l’Ebre queden excloses del circuit turístic de Catalunya perquè no pot optar a unes connexions ferroviàries i de transport públic en general que siguin competitives amb les d’altres destinacions turístiques catalanes. La millora de les condicions dels trens del Camp de Tarragona i les Comarques Gironines, a les que s’han d’afegir l’increment de freqüències d’aquest estiu, fan “evident que la política de transport públic de la Generalitat de Catalunya no inclou les Terres de l’Ebre”, denuncia un altre dels Portaveus de la Plataforma, Josep Casadó.

En aquest sentit, la PTD insisteix a reclamar l’entrada de les Terres de l’Ebre a les Rodalies del Camp de Tarragona (així com l’entrada del Priorat, comarca del Camp de Tarragona i que inexplicablement es queda fora dels Rodalies). Demanem que els trens que van fins a Reus i Hospitalet de l’Infant s’estiren cap a Flix i Tortosa respectivament, això es fa a molts llocs i no implica cap problema”, explica Casadó. Es tracta, doncs, d’aprofitar els potencials turístics de les Terres de l’Ebre (nomenades recentment Reserva de la Biosfera) i atreure l’arribada de visitants per mitjà d’unes infraestructures de transport públic dignes i competitives que fins ara contribueixen més a la diàspora dels jóvens i els treballadors que a la creació d’oportunitats laborals al nostre territori.

La portaveu Cristina Bel ha instat a les institucions del territori a mirar el mapa ferroviari per “veure que ens trobem al mig del corredor mediterrani” i que, per tant, “no pot ser que tinguem els serveis de trens que tenim”. “El territori s’ha de posar les piles en això i per aquesta raó fem aquesta campanya institucional”, ha conclòs Bel. La moció que ha presentat la PTD serà accessible des del mateix bloc de la Plataforma (trensdignesebre.wordpress.com), per tant, es convida a tots els grups municipals dels ajuntaments de les Terres de l’Ebre a descarregar-se-la i presentar-la al seu Plenari.

Foto: Daniel Sainz de Aja

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: