Skip to content

Reclamació/denúncia i resposta de Rodalies Catalunya (usuari de R16)

julio 21, 2014

Com a usuari habitual de la R16 us deixo una còpia d’una reclamació feta el 28/06/14 mitjançant el web de rodalies.cat. Sempre que el tren fa més de 15′ tard acostumo a demanar explicacions, en aquest cas fou una hora i estava inspirat. Us deixo a continuació la queixa:

Benvolguts,

ahir el tren Barcelona-Sants 16.33 Tortosa 18.24 de la R16 va arribar amb 1 hora de retard, 1 puta hora de retard.

Independentment dels retards ja normals en aquesta línia, tinc ja un seguit de dubtes que agraïria si em podeu resoldre perquè no sé si us en foteu dels clients o què passa realment.

Us numero les preguntes i agraïria que per respecte se’m responguéssin totes.

1- Per què el tren surt de Sants amb 10′ ja tard? Què va passar?

2- Per què si se sap que a l’estiu és una línia molt concorreguda fins a Salou no s’amplien horaris i freqüències i no s’ha d’anar dret, com porcs que porten a l’escorxador o jueus als camps de concentració. La pregutna és perquè no es posen més unitats?

3- Perquè si el tren és directe de Barcelona a Tarragona, a les pantalles informatives diu que pararà a St. Vicenç i Torredembarra i para a St. Vicenç?

4- Perquè vàrem estar parats quasi 45′ a Tarragona sense cap tipus d’informació?

5- Per què no es va avisar a bord del tren que els viatgers destinació València havien de fer transbord a l’Aldea?

6- Per què no hi havia cap interventor al tren vigilant que tot anés correcte i poder-li demana informació?

7- Per què al telèfon, web i Twitter es van indicar 20′ de retard quan va ser una hora?

8- Per què he de pagar la barbaritat de 15.35€ per un viatge on em sento burlat i humillat?

9- Per què no anava l’aire acondicionat en 3 dels 6 vagons del tren?

10- Passeu nota a Adif que sisplau, el personal de l’estació entengui el català i no et digui háblame en castellano que no te entiendo.

Agraïria que se’m responguin a totes les qüestions i demano, sisplau, integrament la devolució del bitllet.

Una devolució Xpress és imperdonable per tot el que vaig haver de patir. Guardo el bitllet i espero que se’m torni l’import íntegre del bitllet.

És una salvatjada, una burla, i com a usuari d’aquesta línia n’estic fart dels retards constants, és que és constant, no és un dia, que és possible. és a diari.

Sisplau, fan falta controls, interventors i un bon ús dels horaris i línies.

Conservo el bitllet i espero, que excepcionalment se’m tornin els diners.

Gràcies.

I a continuació us deixo la resposta:

Benvolgut senyor Lluís,

De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.

Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que Rodalies de Catalunya és conscient dels inconvenients que els retards ocasionen als usuaris, per la qual cosa s’estan fent actuacions per tal de millorar la puntualitat dels trens. No obstant, qualsevol actuació haurà de comptar amb el vistiplau de l’Adif, que és qui gestiona la circulació dels trens.

Quant a les preguntes que ens plantegeu:

1) El tren 18255 va sortir de l’estació de Franca amb 4 minuts de retard per condisions de la circulació i va arribar a l’estació de Sants amb 5 minuts de retard; d’aquesta estació va sortir amb 7 minuts de demora per afluència de viatgers.

2) Pel que fa a l’ocupació del tren, us fem avinent que la intenció de Rodalies de Catalunya és oferir una capacitat dels trens adaptada a la demanda, atenent situacions de màxima afluència d’usuaris com ara hores punta diàries, caps de setmana i ponts, i inici i final dels períodes de vacances.
No obstant, aquesta premissa pot veure’s condicionada per incidències, avaries de material, cicles de manteniment dels trens, etc.; en tot moment s’utilitza tot el material disponible.

3) Quant a la informació que apareix a les pantalles de l’estació de Sants, us fem avinent que hem notificat la vostra queixa a l’Adif, gestor d’aquesta estació. També l’hem notificat la vostra queixa referent a l’atenció del personal de l’estació.

4) El tren va arribar a l’estació de Tarragona amb 20 minuts de retard i va sortir amb 21 minuts com a conseqüència de l’afluència de viatgers i d’ahver d’esperar el creuament amb un altre tren.

5) Pel que fa a que els viatgers amb destinació València han de fer transbordament a l’estació de l’Aldea-Amposta, us fem avinent que aquesta informació està indicada en el bitllet i s’anuncia per la megafonia de les estacions.

6) El tren portava un sol interventor, que entenem que es trobava a l’altra composició desenvolupant les seves funcions, i, atès que les dues composicions no es comuniquen, només es pot canviar quan el tren para en una estació. En relació amb la informació, hem de comentar-vos que, entenent que una bona i puntual informació és imprescindible per a l’usuari en tot moment, i especialment en moments d’alteració del servei per incidència, s’estan revisant tots els protocols d’informació i els equips als trens per tal d’intentar evitar que es produeixin aquest tipus de situacions.

7) Quant a la informació per telèfon, web i Twitter, us fem avinent que es va actualitzant així que hi ha modificacions.

8) El preu del títols de transport dels serveis regionals l’estableix la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de garantir una mobilitat sostenible, tant de del punt de vista econòmic com mediambiental.

8) Tots els trens, en acabar la jornada, són objecte de les operacions de revisió i manteniment necessàries per poder prestar servei l’endemà en condicions òptimes.

Tot i aquest procediment, és inevitable que, de vegades, una fallada mecànica o una avaria puntual durant el servei provoqui el mal funcionament o la inutilització d’algun element del tren, com pot ser el sistema d’aire condicionat. És gairebé impossible reparar aquesta mena d’avaries al moment i cal esperar fins al final del dia, quan el tren es dirigeix a la seva base, per solucionar-la.

9) Les Condicions Generals d’utilització dels serveis ferroviaris de Rodalies i Regionals de Catalunya indiquen que, excepte per causa de força major, en cas que hi hagi un retard en l’arribada a destinació superior a trenta minuts la persona usuària tindrà dret a una indemnització pecuniària equivalent al cinquanta per cent del preu del viatge, segons el títol de transport utilitzat. Quan el retard superi l’hora, la indemnització pecuniària serà l’equivalent al total del preu del trajecte realitzat.

Ampliant netament aquesta compensació, i de forma exclusiva per a Rodalies i Regionals de Catalunya, s’ofereix també l’opció de Devolució Xpress, per la qual es lliura un bitllet al client que pateixi un retard superior a quinze minuts en un tren de Mitjana Distància o Regional de la línia assenyalada.

Atès que, d’acord amb el registre informàtic de la circulació de trens, el dia 27 de juny el tren va arribar a Tortosa amb 50 minuts de retard, us pertoca la devolució del 50% de l’import del trajecte. Per poder fer-vos aquest reintegrament, cal que envieu el bitllet original a l’adreça ressenyada més avall, indicant el vostre nom i cognoms, domicili complet i número de l’ID. En cas d’haver fet el pagament amb targeta de crèdit/dèbit, cal que ens indiqueu el número sencer d’aquesta (16 dígits).

Atentament,
Rodalies de Catalunya

Bé, només vull encoratjar-vos en fer un correu, per petit que sigui sempre. En aquest cas ja disposo del 50% del preu retornar ja que no hagués aprofitat la dev. exprés. 

____________

Text i reclamació de Xavier Lluís.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: