Skip to content

DEMANEM INTEGRAR-NOS A LES RODALIES DEL CAMP DE TARRAGONA / COMUNICAT 22

mayo 21, 2014

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre i el Priorat porta mesos elaborant un document que avui ha presentat en roda de premsa. Es tracta d’un document de treball amb la concreció de demandes en matèria de freqüències, tarifes i combois. Solucions provisionals fins que el Corredor del Mediterrani estiga enllestit. Fins que això passe poden passar 3 anys o més i les Terres de l’Ebre no es poden permetre seguir més temps amb un servei ferroviari tan precari.

Este serà el document que posarem sobre la taula quan mos reunim amb les institucions del territori i nacionals, perquè el facen seu, l’apliquen i el treballen conjuntament amb Renfe  i entre tots puguem aconseguir l’objectiu de millorar les comunicacions ferroviàries.

Tot seguit vo’l reproduïm íntegrament.

885522

Foto: ACN

 

Freqüències

 

R16 – Solucions provisionals fins que s’instal·le l’ample UIC al corredor del Mediterrani

  1. Integrar les Terres de l’Ebre a les Rodalies del Camp (RT2) Cambrils-St Vicenç-L’Arboç

–     Són aprofitables quatre serveis diaris que surten de Cambrils a les:

8.09h     —     12.30h     —     14.45h       —     17.31h

(31550 R)       (31552 R)           (31554 R)           (31556 R)

 

–       Podrien sortir una hora abans de Tortosa (i no nàixer des de Cambrils) i es cobririen les franges més mancades.

–       En estos quatre casos concrets, per anar a Barcelona caldria fer transbord a Sant Vicenç. Es tracta d’una solució provisional fins que l’ample UIC estiga enllestit però que, si més no, soluciona certes mancances i facilita el servei d’esta línia amb la flota ja existent i sense saturar la línia amb nous combois.

–       Un parell de serveis podrien nàixer a Ulldecona i passar per l’Aldea sense entrar a Tortosa. Inclús algun podria nàixer de Vinaròs.

–       Esta solució també permetria convertir a semidirectes algun Mitja Distància més dels ja existents (sense aturada entre Tarragona i Barcelona)

–       Estem oberts a acoplaments amb la R15 en lo tram TGN-BCN per no saturar la línia.

 

  1. Un tren nou amb unitat 449 i amb numeració pròpia que surta de Tortosa a les 20.35h amb final de trajecte a Barcelona i que siga directe en este tram: des de l’Ametlla-TGN-BCN. Actualment l’últim tren surt d’Ulldecona a les 19.06h (Ulldecona) i a les 19.36h (19.52h en diumenges) des de Tortosa. Així les coses, quan s’acaba l’horari comercial i escolar de tarda-nit els usuaris no tenen cap servei.

Ara a la RT2 ja en surt un de Cambrils a les 21.36h (31558 R). Podria ser este, però sempre i quan arribés fins a Barcelona, i no que acabés a L’Arboç.

 

  1. Convertir a Alvia un Euromed perquè s’ature a l’estació de l’Aldea.

Concretament el número 1262 (VAL-BCN)

 

València        L’Aldea            Tarragona      Barcelona

6.40h               8h aprox          8.36h               9.34h

 

i el de tornada, el número 1401 (BCN-VAL)

 

BCN Sants      Tarragona      L’Aldea                       València

20.30h             21.23h             22.15h aprox              23.28h

 

–       S’aconseguiria també millorar la comunicació cap al sud (València)

–       Es tindria un semidirecte de qualitat a preu competitiu

–       S’ompli un franja buida, ja que a l’Aldea no hi ha cap tren ràpid fins les 11.47h, amb un talgo. Abans tot són regionals.

–       Actualment diversos Euromed (nom comercial) ja funcionen amb material Alvia. Simplement seria convertir-ne un altre, un canvi de nom més.

–       Esta petició dependria de Madrid, el que sol·licitem és que el Govern la faça seua i la inclogue en les demandes i negociacions i que també Renfe l’estudie seriosament

 

R15 – Solucions provisionals fins que s’instal·le l’ample UIC al corredor del Mediterrani

  1. Equiparar la R15 a la R16 i tindre alguns serveis semidirectes, que no s’aturarien entre Tarragona i Barcelona. Podrien ser els següents en direcció sud:

 

Barcelona Sants —– Móra la Nova

9.03h                        11.15h     (17501 RE) que continua cap a Madrid

 

13.33h                      15.50h       (15037 RE) que acaba a Flix

 

  1. Actualment des de Móra la Nova no hi surt cap tren entre les 8.26h i les 12.15h.

– Cal un tren que ompla esta franja horària i podria ser el comboi 15038 RE, que naix a Reus a les 11.10h. Demanem que nasca de Móra la Nova aproximadament una hora abans, a les 10h.

– En el sentit invers també. De Barcelona Sants surt un tren (15049 R) a les 11.03h que acaba el seu recorregut a Reus a les 12.23h. Demanem que acabe el trajecte a Móra.

– Estos dos combois també podrien ser semidirectes, sense aturades entre Barcelona i Tarragona, en direcció nord.

885523

Tarifes i combois

Actualment, els trajectes en Mitja Distància (MD) i Regional Express entre les Terres de l’Ebre i Barcelona tenen una duració d’entre 2.20h i 3h en la seua immensa majoria i el preu del bitllet d’anada i tornada (A/T) és:

 

–       des de Tortosa: 30,70€

–       des d’Ulldecona: 28.60€ i 34,20€

–       des de l’Aldea: 27,30€

–       des de Móra la Nova: 27,30€

–       des de Flix: 30,70€

–       des de Faió-La Pobla de Massaluca: 33,4€

 

El Govern de la Generalitat va decidir fa un parell d’anys eliminar els descomptes d’anada i tornada (de manera que val el mateix un bitllet A/T que dos de senzills), els descomptes per grups i per als xiquets. Esta decisió que afecta a tot Catalunya té especial incidència en les butxaques dels usuaris ebrencs.

Demanem:

–       Que la inclusió de les Terres de l’Ebre a les rodalies del Camp de Tarragona faça també que el territori es puga beneficiar de les tarifes corresponents als serveis de rodalies.

–       Que s’aplique un factor corrector en els MD i Regionals Express per equiparar la qualitat del servei al preu del bitllet i que no penalitze el quilometratge d’una manera tan flagrant.

–       Que els estudiants de les Terres de l’Ebre puguen disfrutar d’algun descompte concret específic tenint en compte la pobra oferta acadèmica del territori sud català que obliga a la diàspora setmanalment (en especial a Barcelona), atès el poder adquisitiu d’este sector de població i el greuge que suposa desplaçar-se setmanalment fins als centres universitaris o de referència.

–       Que les Terres de l’Ebre siguen tingudes en compte en el mapa de l’aplicació a Catalunya del Sistema d’Integració Tarifària, que permet combinar en un únic bitllet

 

Així mateix i pel que fa als combois, a dia d’avui únicament opera un automor de la sèrie 449 que presta dos serveis diaris entre Tortosa i Barcelona. Renfe operadora té previst introduir este material progressivament i substituir paulatinament les unitats 470 per unitats de rodalies tipus 447, excedents de nuclis de rodalies on se renova la flota actual. Considerem que estes unitats no són les més indicades per efectuar serveis regionals ja que el nivell de comfort no és l’adequat i no poden assolir la velocitat òptima que sí oferixen les actuals. Seria interessant, per tant, mantindre les unitats 448 i 470 mentrestant no puguen entrar en servei totes les unitats previstes 449, les quals esperem que arriben amb cel·leritat a un territori que ja arrossega massa mancances històriques en l’àmbit ferroviari.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: