Skip to content

COMUNICAT 15. Sobre la implantació de Rodalies al Camp de Tarragona

marzo 10, 2014

Felicitar en primer lloc els companyes i companys de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF) del Camp de Tarragona per l’assoliment d’objectius de la seua lluita, que també sentim nostra i encoratjar-nos a seguir col·laborant.

Pel que fa a les Terres de l’Ebre exigim un servei de rodalies propi amb una oferta adequada a les necessitats del territori, un tracte equitatiu que equipare la relació qualitat-preu i situe les quatre comarques en el mapa del transport públic de qualitat, especialment pel que fa a freqüències, tarifes i qualitat dels combois.

Actualment els trajectes en regional entre Tarragona i Tortosa, Ulldecona i Móra la Nova (com a localitats exemple) se situen entre 60 i 85 minuts de durada amb un cost de 8€ o més per trajecte; entre les mateixes poblacions i Barcelona el temps de viatge s’incrementa per arribar a ser d’entre 2.30h i 3h amb tarifes que superen els 30€ anar i tornar i sovint amb combois concebuts per a oferir serveis de rodalies i no de mitja distància, com és el cas.

Les freqüències són una altra de les mancances, amb franges horàries molt mal cobertes (primera hora del matí, migdia i última de la tarda) que suposen una espera que oscil·la entre les 2,30h i les 4h entre un tren i un altre a les línies R15 i R16.

Trens AVE regDes de la Plataforma Trens Dignes considerem que incloure les Terres de l’Ebre en un servei de rodalies suposaria la millora de moltes d’estes mancances històriques, amb molta més freqüència de trens, preus més assequibles i unitats més còmodes i modernes.

 

A l’espera d’assolir estes rodalies pròpies i de l’aplicació real d’un Pla de Mobilitat a l’Ebre, tornem a sol·licitar l’aplicació d’un factor corrector que permeta fer una revisió a la baixa de les tarifes actuals adequant-les al servei precari que s’oferix. Així mateix, mentre no es tinguen rodalies a l’Ebre també demanem la renovació progressiva de combois (se’ns han promès unitats 449 i 447 remodelades que encara no han arribat) i la posada en marxa d’algun nou tren que ompla els buits més flagrants de les franges horàries més mal servides.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: