Skip to content

COMUNICAT 14. Fomento confirma el 3r fil a l’Ebre + Valoració de la visita del Conseller Vila

enero 31, 2014

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre vol mostrar la seua enorme satisfacció per les darreres informacions aparegudes que confirmen una de les reivindicacions més importants d’este moviment social en matèria d’infraestructures: el tercer fil entre Vila-Seca i Castelló. En una sessió del Círculo de Infraestructuras mantinguda este passat dimarts dia 28 de gener a Madrid la ministra de Fomento, Ana Pastor, ha explicat que ha demanat als seus tècnics solucions perquè este tram tinga habilitats els dos amples de via: l’actual ample ibèric i l’ample internacional (UIC), de nova implantació segons els plans del Ministeri.

Recordem que el risc existent era que, malgrat la bona notícia que suposa la instal·lació de l’ample UIC al Corredor del Mediterrani, esta instal·lació en la proposta inicial de Fomento preveia la substitució de l’ample ibèric per l’ample UIC (no la combinació d’ambdós amples). Amb això hagués succeït un fet tan incongruent com que un tren de mercaderies d’ample nacional que vulgués anar de Barcelona a València hagués hagut de fer la següent ruta: BCN- TGN – Saragossa – i des de la capital de l’Aragó baixar per Terol – Sagunt o anar per Madrid fins a València. El 98% de la flota de mercaderies actual és d’ample ibèric i a l’arribar a Vila-Seca si no hi ha tercer fil que l’habilite, hauria d’anar a donar esta volta que expliquem.

3r fil

Cal dir que ara com ara només els operadors privats utilitzen parc mòbil de mercaderies en ample UIC i es preveu que la implementació de la flota pública serà molt lenta i progressiva i pot durar diverses dècades, anys durant els quals les comarques del sud del territori no podien quedar despenjades per una raó evident d’estratègia comercial i de desenvolupament territorial i per la qual cosa ara amb més força que mai cal treballar conjuntament per un polígon Catalunya Sud a l’alçada de les circumstàncies i amb connexió pròpia amb esta nova línia ferroviària.

Així, amb esta decisió s’aconseguix que les Terres de l’Ebre no queden despenjades del transport de mercaderies nacional i s’evita l’amputació del corredor del Mediterrani pel que fa a l’ample ibèric. Pensem que esta decisió demostra que posar reivindicacions damunt de la taula i apostar-hi i defensar-les des de la societat civil té el seu premi i en este sentit la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre ho considera una notícia molt positiva a la que ara com ara donem credibilitat per les  diverses referències de premsa que posen esta decisió en boca de la mateixa ministra Pastor i per les mateixes fonts tècniques de que disposem la Plataforma que així també ens ho confirmen.

Enllaç de la notícia a ‘El economista’

http://www.eleconomista.es/valenciana/noticias/5494408/01/14/Pastor-recoge-las-peticiones-catalanas-para-el-tramo-TarragonaCastellon-del-Corredor-Mediterraneo.html

economista

Igualment també volem valorar la visita del Conseller Santi Vila a Tortosa

Este divendres  31 de gener el Conseller de Territori i Sostenibilitat Santi Vila ha visitat Tortosa per diversos motius. A les 10h tenia reunió del Consell Rector a l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) i ha sigut allí on una delegació de la Plataforma ens hem concentrat a la porta per fer-li entrega d’un document amb les nostres principals reivindicacions resumides. També li hem entregat un bitllet de tren a tamany foli amb el preu del trajecte Tortosa-BCN (30,70€) com a protesta per la pujada de tarifes, un preu similar al que també patixen Ulldecona, Móra la Nova o La Pobla de Massaluca, per exemple.

En posteriors declaracions a premsa, Vila -preguntat per la trobada a peu dret que ha tingut amb la Plataforma a l’IDECE- ha explicat que “desconeixia les reivindicacions de la Plataforma i aquestes iniciatives” però que sí coneixia, en canvi, “la insistència de l’alcalde de Tortosa i els diputats del territori que em recorden la urgència de fer competitiu el servei de transport públic a la comarca”, ha dit. Lo conseller també ha avançat que hi ha “dos unitats de tren en període de prova que en breu han de substituir dos de les unitats existents més velles”. En relació a infraestructures ha destacat que “a mig termini la millora estratègica és el tercer fil, que voldrà dir connexió amb alta velocitat de Tortosa i la seua àrea amb Barcelona i que ha de ser una realitat el 2015”.

rebuda Vila entrega

En este sentit, i a l’espera d’exposar-li amb calma les reivindicacions i desenvolupar-les amb temps en una taula de diàleg, a la Plataforma ens sorprén que el Conseller diga que desconeixia les nostres reivindicacions, éssent que fa un any que existim com a moviment social, que hi ha diversos representants polítics al territori que li haurien pogut explicar la realitat de la nostra Plataforma i que les nostres aparicions en premsa han sigut continuades. Igualment, estem oberts a fer-li saber més de primera mà qui som i què reclamem i també que representem el conjunt de totes les Terres de l’Ebre, les quatre comarques. D’entrada, ja té el document que li hem entregat en mà avui mateix i estem oberts a futures reunions de treball per arribar a punts d’acord.

D’altra banda, ens alegrem de que ja hi haja dos unitats en fase de proves, esperem que siguen comfortables i amb la velocitat adequada i desitgem que es fiquen en circulació com més prompte millor per començar a reparar el greuge comparatiu que patixen les Terres de l’Ebre en matèria ferroviària i en este cas en qualitat de combois.

preu bitllet

Finalment, i pel que fa al tercer fil (que des de la PTD sempre hem reivindicat en el tram no previst inicialment per Fomento: Vila-Seca – Castelló) aclarir que no serà la construcció d’este tercer fil la que directament farà possible la connexió amb alta velocitat amb Barcelona. Esta connexió està assegurada gràcies a la implantació de l’ample UIC al Corredor del Mediterrani; el que permetrà el tercer fil en qüestió és disposar dels dos amples, tant del UIC com de l’ibèric, perquè el transport de mercaderies nacionals no quede amputat entre estes dos localitats, com s’explica a l’inici d’este comunicat

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: