Skip to content

COMUNICAT 10. Valoració de la reunió amb Ricard Font, secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat

noviembre 7, 2013

ricard fontBenvolgudes i benvolguts,

Vos informem que la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre (PTD) ha estat present este matí a la reunió sobre el Pla de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, presidida pel Sr. Ricard Font Hereu, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Prèviament a la trobada amb sectors socioeconòmics del territori convidats, la PTD ha mantingut una reunió privada i informal amb el mateix Ricard Font per tal d’acostar postures i mirar d’establir estratègies comunes en la lluita conjunta a favor d’unes comunicacions dignes al territori.

Esta és la nostra valoració de tot plegat:

1. Veem amb bons ulls la predisposició del Sr. Font per rebre’ns i escoltar en primera persona les nostres reivindicacions prioritàties, que s’han centrat en dos punts: a) freqüències i b) tarifes i que voldríem anar desenvolupant i concretant a partir d’ara amb més temps i properes reunions.

Pel que fa al punt a) li hem fet notar la necessitat de millorar el servei en dos franjes horàries concretes: mig matí i última hora del dia, ja que –des de Tortosa- no hi ha cap tren entre les 10.49 h i les 13.24 h i l’últim convoi cap a Barcelona surt d’Ulldecona a les 19.06 h (que passa per Tortosa a les 19.36 h).

Pel que fa al punt b) li hem demanat l’aplicació d’un factor corrector. Actualment, els preus (competència de la Generalitat) són per a rodalies o per  regionals i s’establixen per quilòmetres, éssent les destinacions de Tortosa, Ulldecona i Flix les més cares de Catalunya (només igualades per Lleida, però amb la diferència que la capital del Segrià disposa de trens Avant més barats que els regionals i també de servei d’AVE). Això fa que la relació qualitat preu siga insostenible i que per un trajecte de 2.40 h s’hagen de pagar al voltant de 14 €. És per això que demanem una revisió a la baixa, este factor corrector que equipare el preu al servei.

Igualment, li hem fet notar el nostre malestar pel que suposa la massa habitual substitució de trens regionals per unitats de rodalies, amb seients molt més incòmodes i sense lavabo i concebuts per trajectes curts, no per desplaçaments llargs.

Respecte a les explicacions donades pel Secretari Font, tant en privat com en la reunió amb la resta de sectors del territori, informem:

1-                   Que valorem positivament la promesa de substituir el material mòbil 470 per uns convois més moderns (447) amb l’interior remodelat, amb previsió per al primer semestre del 2014. Al mateix temps, també veem amb bons ulls l’aplicació de l’abonament T-10/120 per a autobusos en mobilitat interna, que permetrà un descompte de fins al 50 per cent. Això, però, no ha de fer oblidar la necessitat de la implantació del Sistema d’Unificació Tarifària que permeta combinar ambós mitjans de transport i unir les principals ciutats de les Terres de l’Ebre amb les estacions de tren de referència. A més, detectem   cert oblit de la part nord de les Terres de l’Ebre, comunicada per la línia R-15, que caldria tindre molt més present.

2-                   Que de les explicacions donades pel Secretari Font se’n desprén l’objectiu de la Generalitat de fixar l’accent en la garantització dels serveis amb les infraestructures ja existents, fet que, tot i voler-lo veure en positiu, ens inquieta ja que, si bé és cert que estes últimes són competència del Ministeri de Fomento, tampoc cal oblidar la relació directa entre serveis i infraestructures: de res ens servirà tindre trens nous per una via que no en permet la seua circulació.

I en este sentit, ens preocupa la poca informació facilitada al respecte de l’ample internacional que hauria d’unir les estacions de Tortosa amb l’Aldea, un tema encara per resoldre oficialment i del que només n’anem tenint informacions a base de declaracions a premsa o a càrrecs polítics, però no en un projecte en ferm. Demanem que, en tots aquells aspectes que la Generalitat no hi tinga competència directa però que afecten al territori català, es renegocie, si cal, el contracte amb Renfe per pal·liar estos dèficits i que el Govern del país faça seues les reivindicacions de la ciutadania, principal usuària i coneixedora d’estes mancances.

3-                   Considerem necessària la creació d’una comissió de seguiment d’esta reunió feta avui que vehicule el cumpliment de les promeses exposades i que articule un discurs conjunt, un espai de debat i presa de decisions on la Plataforma Trens Dignes siga considerada com a interlocutor vàlid a partir d’ara en els Plans de Mobilitat de les Terres de l’Ebre.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: