Skip to content

COMUNICAT 6 / Una altra victòria: els serveis entre l’Aragó i la Ribera d’Ebre

julio 4, 2013

mora la nova

Valoració de les darreres informacions respecte els serveis ferroviaris entre la Ribera d’Ebre i l’Aragó:

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre (PTD) es felicita del manteniment dels dos serveis diaris (d’anada i tornada, per tant quatre trajectes) que a l’abril d’enguany Renfe va anunciar que eliminaria i que connecten la comarca de la Ribera d’Ebre amb l’Aragó. Es tracta del tren que va i torna de Móra la Nova a Saragossa i del que va i torna de Barcelona a Casp. En este aspecte, la PTD hem treballat conjuntament amb la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial, de Móra la Nova, directament amb diverses instàncies polítiques i amb Presidència de Renfe per aconseguir este objectiu.

Les retallades previstes afectaven de la següent manera:

Renfe preveïa que el servei diari que recorre el trajecte Móra la Nova – Saragossa, ho fes només fins i des de Faió-La Pobla de Massaluca (deixant sense servei el tram català de la Ribera d’Ebre).

Igualment, del tren diari que recorre el trajecte Barcelona – Casp, Renfe pretenia suprimir el servei entre l’estació Faió-La Pobla de Massaluca i la de Casp, de manera que el tren arribaria i naixeria només a/des de Riba-Roja d’Ebre (deixant sense servei la Terra Alta i les primeres poblacions del Baix Aragó: Nonasp i Fabara).

En un principi, les gestions a diferents nivells (social, tècnic, polític) ja van aconseguir que el servei arribés fins a La Pobla de Massaluca i cobrís, per tant, tot el territori català (parlem de la primera setmana de juny). Ara s’aconsegueix el manteniment de tot el servei, fins a i des de Casp.

Un dels sense sentits que denunciaven la PTD i la Fundació, és l’agreujament de la decisió de Renfe pel fet que les estacions de Faió-La Pobla de Massaluca i Riba-Roja d’Ebre no tenen via d’apartat. La via d’apartat és un tram de via que permet que el tren faça nit a l’estació on acaba el seu servei, per l’endemà iniciar el trajecte a la inversa. A més, en total, La Pobla té tres vies i Riba-Roja dos, anomenades vies de circulació: vol dir que un tren sí que pot aturar-se per creuar-se amb un altre tren, però no s’hi pot estar més de trenta minuts, ja que llavors impedeix que els altres convois que hi passen puguen creuar-se.

Així les coses, ens hauríem trobat amb un tren que fes el trajecte Barcelona –  Faió/La Pobla de Massaluca i que en arribar a esta estació de la Terra Alta (última del territori català per l’oest) hagués de desfer el camí (de buit) fins a Móra la Nova (estació més propera amb via d’apartat) per fer-hi nit i l’endemà, fer el recorregut invers (Móra la Nova – Faió/La Pobla de Massaluca) també de buit sense admetre passatgers, per iniciar el seu trajecte oficial.

 
____Móra____Ascó____Flix_____Ribaroja____Faió/La Pobla____Nonasp____Fabara____Casp

Tot i alegrar-nos del fet que Renfe faça marxa enrere i de que s’hagen escoltat els nostres arguments de caràcter tècnic i de racionalització, fem notar el desencís causat per la desorganització interna i la falta de planificació amb que sembla que es treballa des de Renfe, ja que el dia 1 de juliol es van canviar els horaris i estos dos serveis que pretenien eliminar ja no constaven, però malgrat tot van seguir funcionant (no sobre el paper, sí sobre la via) i així fins avui (tres dies més tard) en que s’ha sabut que, finalment, sí que es mantenen els serveis originals.

Anuncios

From → Uncategorized

Dejar un comentario

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: